قاچاق دا م عامل اصلی انتشار تب برفکی در استان

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمداظهار کرد: قاچاق دام عامل انتشار 90 درصد بیماری‌ها است و در بیماری تب برفکی ورود دام قاچاق عامل اصلی انتشار این بیماری بود.
کد خبر: ۸۶۹۲۹۲۸
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳

عبدالله بهمنش عصر امروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز از قاچاق دام زنده به استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار کرد: قاچاق دام عامل انتشار 90 درصد بیماری‌ها است و در بیماری تب برفکی ورود دام قاچاق عامل اصلی انتشار این بیماری بود.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به منظور جلوگیری از ورود دام قاچاق به استان با همکاری اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌ها برنامه‌ای به منظور شناسایی ماشین‌های حمل دام انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ورود دام و فرآوردهای دامی غیربهداشتی عوارض خطرناکی به دنبال دارد، افزود: هویت‌دار کردن دام‌ها از طریق شماره‌گذاری بر روی گوش‌ها و همچنین متوقف کردن خودروهای فاقد بهداشت برنامه دامپزشکی استان برای جلوگیری از ورود دام قاچاق و فرآوردهای دامی آلوده به استان است.

این مسؤول خواستار حمایت بیشتر نیروی انتظامی استان برای مقابله با ورود دام قاچاق به استان شد و ادامه داد: دستگاه قضایی احکام بازدارنده‌تری برای کسانی که اقدام به قاچاق دام زنده و فرآوردهای دامی غیر بهداشتی می‌کنند، صادر کند.

بهمنش ضمن تقدیر از همکاری خوب دستگاه قضایی در شهرستان دنا، خاطرنشان کرد: همکاری دستگاه قضایی شهرستان دنا در صدور احکام بازدارنده مناسب است و به همین دلیل با مشکلات بهداشتی کمتری در این شهرستان مواجه هستیم.

ارسال نظرات