امام جمعه مشگین‌شهر:

دولت و مجلس به مسائل فرهنگی توجه بیشتری داشته باشند

کشاورزی به عنوان مادر تمام فعالیت‌ها و صنایع است که دولت مردان باید به این عرصه توجه ویژه ای داشته باشند چرا که ایجاد صنایع تبدیلی در کنار محصولات کشاورزی از ضروریات این عرصه است.
کد خبر: ۸۶۹۳۰۳۰
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر در خطبه های نماز جمعه 21 خرداد ماه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع زائران امام راحل گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند که اصلی ترین راه مقابله با تهدیدات و توطئه‌های دشمنان را حفظ شور انقلابی و تقویت روحیه انقلابی است که در صورت حفظ این روحیه‌ها می‌توان به عالی ترین جایگاه‌ها در دنیا دست یافت.

وی افزود: پایبندی به ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی، هدف گیری در جهت رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی، پایبندی به استقلال کشور، حساسیت در مقابل دشمنان و تقوای دینی و سیاسی از جمله شاخصه‌های انقلاب اسلامی است و امروز تقابل با آمریکا در واقع تقابل با جبهه استکبار است.

وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم خطوط بین ملت ایران و دشمنان اسلام کم رنگ شود بلکه باید به آرمان‌های و شاخصه‌های انقلاب اسلامی حساس‌تر شویم چرا که در بحث مذاکرات هسته ای به این نتیجه رسیدیم هر چقدر در مقابل آمریکا کوتاه آییم آنان پیش روی و زیاده خواهی خواهندکرد و اجازه نمی‌دهند توافقات به نحو احسن پیش رود.

حجت الاسلام باوقار با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی گفت: در این دیدار مقام معظم رهبری فرمودند که در مسئله فرهنگی سهل انگاری دستگاه‌های فرهنگی قابل مشاهده است و در تولید کالاهای فرهنگی و جلوگیری از توزیع کالاهای غیر فرهنگی اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است.

وی افزود: این دغدغه مقام معظم رهبری در واقع دستورالعمل بود که باید وزارت ارشاد و مسئولین فرهنگی کشور به گوش و جان سپرده و در جهت رفع کاستی‌های فرهنگی همت کنند اما متاسفانه وزیر ارشاد در مقابل برخورد با کنسرت‌هایی که مسائل شرعی را رعایت نکرده بودند واکنش نشان داده معترض می‌شود و در مقابل توزیع و فروش تفکرات وهابیت در قالب کتاب و در نمایشگاه بین المللی کتاب سال هیچ واکنشی نشان ندادند.

وی ادامه داد: متاسفانه در توزیع اعتبارات در مسائل فرهنگی کمترین اعتبارات در نظر گرفته می‌شود در حالی که دولت و مجلس می‌بایست دست به دست هم داده و در جهت فرهنگ سازی همت کنند.

امام جمعه مشگین‌شهر در بخشی از خطبه ها با اشاره به کارشکنی آل سعود گفت: مراسم حج تمتع که بزرگترین تجمع شیعان بود و جمهوری اسلامی ایران در این مراسم معنوی برنامه‌هایی را اجرا می‌کرد که این برنامه‌ها موجب برجسته شدن ایران به عنوان یکی از کشورها جذاب در دنیا شده بود لذا آل سعول نمی‌توانست این جذابیت جمهوری اسلامی ایران را تحمل کنند که با سنگ اندازی از حضور شیعیان در این مراسم جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: آل سعود حکومت دست نشانده ای است که بر خلاف شیعان مسائل ضد شیعی را ترویج می‌دهد لذا آل سعود برای رسیدن به اهداف خود حجاج را از حضور در مراسم حج منع کردند تا به صورت آزادانه بتوانند افکار خود را ترویج دهند.

حجت الاسلام باوقار در پایان سخنان خود ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز جهاد کشاورزی گفت: مهمترین مولفه در مسئله اقتصاد کشور توجه به مسئله کشاورزی است لذا کشاورزی به عنوان مادر تمام فعالیت‌ها و صنایع است که دولت مردان باید به این عرصه توجه ویژه ای داشته باشند چرا که ایجاد صنایع تبدیلی در کنار محصولات کشاورزی از ضروریات این عرصه است.

ارسال نظرات