فرمانده سپاه مشگین‌شهر:

پارک مهر شهرستان مشگین‌شهر میزبان پایگاه فرهنگی وتابستانی است

پایگاه تابستانی بسیج در سال جاری در محور گردشگری و پارک مهر شهرستان با اجرای برنامه های متنوع در خدمت عموم مردم خواهد بود.
کد خبر: ۸۶۹۳۰۳۲
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷

سرهنگ پاسدار محمد پورمند فرمانده سپاه شهرستان مشگین‌شهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از مشگین شهر با اشاره به طرح‌ها و برنامه های تابستانی به تشریح علل ایجاد پایگاه فرهنگی در شهرستان پرداخت و گفت: با آغاز فصل تابستان و افزایش اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، بسیج در محلات و مساجد مختلف برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برنامه ریزی کرده و با اجرای برنامه های فرهنگی، ورزشی، اردویی و ... اوقات فراغت جوانان را پر می‌کند تا از آسیب‌های اجتماعی جامعه در امان باشند.

وی افزود: علاوه بر اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و ورزشی برای بسیجیان در مساجد و محلات در قالب جوانه‌های صالحین، همچون سال‌های گذشته پایگاه فرهنگی در پارک مهر شهرستان که مهمترین محور گردشگری و تجمع گردشگران و شهروندان است ایجاد خواهد شد و با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، تفریحی و سرگرم کننده برای عموم مردم خصوصاً مسافران را در طول تابستان خواهند شد.

وی مهمترین هدف ایجاد این پایگاه را اشاعه فرهنگ اسلامی در جامعه عنوان کرد و گفت: افراد جامعه در هر زمان و مکانی باید برای فرهنگ‌سازی درست قدم بردارند و خود را در این راستا موظف کنند چرا که هر کار فرهنگی مستلزم ایثار و از خود گذشتگی و این ایثار به تنهایی محقق نمی‌شود لذا مسئولین شهرستان نیز لازم است در این راستا وارد عرصه شده و جهت ایجاد فضایی امن و با نشاط برای عموم مردم سهیم باشند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در جامعه امروزی دشمن روز به روز با انواع مختلف ترفندها، امکانات و تکنولوژی در حال تخریب فرهنگ و باورهای دینی مردم است به طوری که این عمل با گسترش شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی به منازل، مساجد و حتی ادارات نیز نفوذ کرده است.

فرمانده سپاه مشگین‌شهر با اشاره به اهمیت گردشگری در شهرستان مشگین شهر گفت: مسئله گردشگری در شهرستان مشگین شهر روز به روز در حال توسعه است و روزانه مسافرانی زیادی با فرهنگ های مختلف از نقاط مختلف کشور به این شهرستان سفر می کنند لذا باید در کنار مسائل گردشگری به مسئله فرهنگ نیز اهمیت بیشتری داده شود تا فرهنگ این منطقه از بین نرود لذا برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ‌های مختلف به این شهرستان در صدد هستیم در مسیر گردشگری شهرستان پایگاه فرهنگی ایجاد و در حد امکان در حفظ فرهنگ اسلامی و شهرستانی همت کنیم.

سرهنگ پورمند تصریح کرد: اینپایگاه فرهنگی از 25 خرداد ماه تا 31 شهریور در پارک مهر شهرستان مشگین‌شهر و در راستای خدمت رسانی به مسافران و همشهریان در ایام تعطیلات تابستان در پارک مهر شهرستان که مهمترین محور گردشگری شهرستان است راه اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: در این پایگاه برنامه های فرهنگی متنوع و مختلفی از جمله اجرای گروه سرود، اجرای نمایش به صورت طنز، غرفه محصولات فرهنگی، غرفه محصولات اقتصاد مقاومتی، غرفه حجاب و عفاف، غرفه نقاشی کودکان، غرفه مشاوره دینی و حقوقی و خانواده، غرفه غلامت( ویزیت رایگان افراد)، برنامه های ورزشی، ایستگاه صلواتی، و ... برای عموم مردم در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات