مسئول بسیج رسانه:

مرحوم سبزواری همیشه در کنار انقلاب و نظام و آرمان های آن ایستادگی کرد

مرحوم وحید همیشه و در همه حال در کنار انقلاب و نظام و آرمان های آن ایستادگی کرد.در طول دوران دفاع مقدس نیز همیشه همین دغدغه را داشت که با ذوق و قریحه خدادادی خود بتواند به پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی کمک کند و اشعار زیبایی را در وصف رزمندگان جان بر کف انقلاب اسلامی و شهیدان والا مقام بسراید.
کد خبر: ۸۶۹۳۰۷۳
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶

به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج،"مسعود بصیری" در پی درگذشت پدر شعرهای انقلاب مرحوم سبزواری با اشاره به جایگاه اجتماعی مرحوم سبزواری و محبوبیت ایشان گفت: استاد سبزواری همه اشعارش را از قلب خود برمی داشت.چرا که قلبی که برای خدا و خدمت به مردم بتپد همیشه جاویدان و مردمی خواهد بود .اگر در ابیات مرحوم سبزواری کمی تامل کنیم خواهیم دید که این اشعار صرفا بازی با لغات نیست بلکه  معنای عمیق و  ژرفی را در دورن خود جای داده است و این همان عشق و ارادت به آن آرمانی که در درون قلب خود پروانده بود.

شم سیاسی قوی و تحلیلگری بسیار دقیقی داشت

بصیری افزود: ایشان قبل از انقلاب از مخالفین سرسخت حکومت طاغوتی  و جزء ارادتمندان  و مریدان و مقلدان حضرت امام خمینی (ره) بود که از کودتای 32  اشعار سیاسی بر ضد حکومت پهلوی به نگارش در می  آورد، حتی چندین بار هم بازداشت شد.در خاطراتشان هم گفته اند که بخاطر همین اشعار سیاسی هم کتک خوردند و هم  از آمورش و پرورش  اخراج شده ند و چنیدن سال تحت نظر ساواک بودند.

مسئول سازمان بسیج رسانه در ادامه با اشاره به شخصیت سیاسی و بصیریتی ایشان ااذعان داشت: استاد سبزواری شم سیاسی قوی و تحلیلگری بسیار دقیق و نگاهی جامع بر شرایط سیاسی فرهنگی  دوران قبل از انقلاب داشتند. که این قوه تحلیلی استاد را نیز میتوان در اشعار ایشان به راحتی درک نمود .

وی ادامه داد: مرحوم استاد وحید هر بیتی را که به نگارش در می آورد از تمامی جهات اعم از اعتقادی،  سیاسی و اجتماعی توجه ویژه ای می نمود و همانطور که اشاره کردم اشعارشان از قلب خود که سرشار از ایمان به خدا و اردات به ساحت مقدس ائمه و حضرت امام (ره) بود نشات میگرفت، بخاطر همین بود که  سرود زیبای خمینی  ای امام را پیش از انقلاب به رشته تحریر در آورد.

بصیری تصریح کرد:  مرحوم  سبزواری در خاطرات خود بیان کردند برای اینکه بتوان اهداف انقلاب اسلامی را در مضمون شعر به جلو ببریم شنبه شب ها در منزل یکی از دوستان جمع میشدند و بعد از تحلیل وقایع تصمیم میگرفتند چه مضمونی  را برای به صورت شعر به رشته تحریر در بیاورند . برای مثال  همین سروده برخیزید ای شهیدان ..را به مناسبت قیام 17 شهریور سروده اند.که چه اثر روانی مثبتی را درجامعه ایجاد کرد و هنور بعد از گذشت سالیان وتازگی خاص خود را دارد.

در همه حال در کنار انقلاب و نظام و آرمان های آن ایستادگی کرد

مسئول بسیج رسانه در ادامه سخنان خود پیرامون شخصیت و اشعار استاد در مدت عمر شریفشان گفت:مرحوم وحید همیشه و در همه حال در کنار انقلاب و نظام و آرمان های آن ایستادگی کرد.در طول دوران دفاع مقدس نیز همیشه همین  دغدغه را داشت که با ذوق و قریحه خدادادی خود بتواند به پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی کمک کند و اشعار زیبایی را در وصف رزمندگان جان بر کف انقلاب اسلامی و شهیدان والا مقام بسراید.

وی افزود:  اشعار ایشان اثرات بسیار مثبتی بر جامعه آن ایام داشت برای مثال سروده این بانگ آزادی است کز خاوران خیزد / فریاد انسان هاست کز نای جان خیزد که یک نوع سروده نوستالژیک حماسی در آن ایام بود و از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شده بود گوشه ای از هنر های این مرد والا مقام است.

مسئول  سازمان بسیج رسانه با اشاره به رابطه دوستی ایشان با مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی خودشان دستی بر آتش دارند و در زمینه شعر و ادبیات بسیار حاذق هستند لذا رابطه این دو بزرگوار از قدیم بوده است و زمانی که آیت الله خامنه ای در کسوت ریاست جمهوری بودند از استاد سبزواری میخواهند اشعارشان را جمع آوری کرده و به چاپ برسانند و ایشان هم مجموعه اشعار خود را در دو مجلد تحت عنوان "سرود درد" که همراه با تقریظ معظم له است را منتشر میکنند.

بصیری در پایان گفت و گوی خود گفت: اشعار استاد سبزواری نماد واقعی از تقید به دین و فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی است و هیچگاه خود را تحت تاثیر جو روانی هنرمندان  خوش نشین و شبه روشن فکر که هنر را با برهنگی میدانستند هم قطار نکرد و همیشه در مقابل این افراد به مقاومت پرداخت.

ارسال نظرات