یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:

مدیریت ناتوان ارج‌ها را زمین می‌زنند

نبی الله رجب زاده گفت: باید نگاه عمیق و جدی به واگذاری ارج رداشته باشیم اگر واگذاری هدفمند نباشد و دارای جهت گیری خاص اقتصادی سیاسی باشد برای اقتصاد صنعتی مضر بوده است این در حالی است که تعداد بسیاری از این برندهای صنعتی می توانستند همگام با تکنولوژی پیش بروند ولی چنین نشده است؟!
کد خبر: ۸۶۹۳۲۲۴
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

نبی الله رجب زاده کارشناس مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در خصوص تعطیلی کارخانه ارج اظهار داشت: در خصوص شرکت های دولتی که برندهای خوبی در اقتصاد صنعتی کشورمان هستند  و در گذشته سابقه فعالیت و مشتری مداری خوبی را داشتند  دلایل مختلف وجود دارد.

وی با بیان اینکه عدم انطباق با پیشرفت و تکنولوژی در تعطیلی موثر است افزود:  عدم همگامی با پیشرفت و تکنولوژی در سطح جهانی از دلایل عمده است و از این طریق از گردونه رقابت حذف می شوند و قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.

رجب زاده بیان داشت: سوء مدیریت نیز از دلایل دیگر عدم بهره وری لازم است و موجب می شود صنایع نتوانند با نمونه خارجی رقابت کنند و به جای درآمدزایی برای شرکت های تابعه بر ابعاد زیان دهی و ناکارآمدی بیفزاید و شرکت های تعطیل شده را از جمله ارج به سمت واگذاری بکشاند.

وی در خاتمه افزود: اگر واگذاری هدفمند نباشد و دارای جهت گیری خاص اقتصادی سیاسی باشد برای اقتصاد صنعتی مضر بوده است این در حالی است که تعداد بسیاری از این برندهای صنعتی می توانستند همگام با تکنولوژی پیش بروند ولی چنین نشده است.

ارسال نظرات