مسول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه فارسان:

گناه غیبت از قتل نفس سنگین‌تر است

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله رئیسی گفت: سرمایه بزرگ انسان در زندگی حیثیت و آبروی اوست و هر چیزی آنرا به خطر بیندازد مانند آن است که جان او را به خطر انداخته باشد.
کد خبر: ۸۶۹۳۲۵۵
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مسول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج سپاه فارسان گفت: از دید اسلام، غیبت کردن به معنی نقل بدی‌های یک فرد در جمعی که او در آن حضور ندارد به کار می‌رود.

عبدالله رئیسی، افزود: اصطلاح دیگری که معادل معنای غیبت است، پشت سر کسی بدگویی کردن یا پشت سر کسی حرف زدن است.

وی، ادامه د اد: زمانی آن چه، پشت سر کسی گفته می‌شود غیبت نام می‌گیرد که اولاً آن فرد از شنیدنش ناراحت شود و دوم آن که آن حرف راست باشد؛ اما اگر آن چه پشت سر فردی گفته شد، راست نباشد، بهتان یا تهمت نام می‌گیرد.

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: سرمایه بزرگ انسان در زندگی، حیثیت و آبروی اوست و هر چیزی آن را به خطر بیندازد، مانند آن است که جان او را به خطر انداخته باشد.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج فارسان، اضافه کرد: گاهی ترور شخصیت از ترور شخص مهمتر محسوب می‌شود و اینجاست که گاهی گناه غیبت کردن از قتل نفس نیز سنگین‌تر است.

وی، یادآور شد: مفهوم غیبت چنانچه از اسمش پیداست بدین معناست که در غیاب کسی سخن گویند، منتهی سخنی که عیبی از عیوب او را فاش سازد، خواه این عیب جسمانی یا اخلاقی باشد، یا در سخنش و حتی در مواری که مربوط به اوست مانند لباس، خانه، همسر، فرزندان و مانند اینها باشد؛ بنابراین اگر کسی صفات ظاهر و آشکار دیگری را بیان کند غیبت نخواهد بود، مگر اینکه قصد مذمت و عیبجویی داشته باشد که در اینصورت حرام است.

گفتنی است: دراین جلسه اخلاق، کارکنان پایور و وظیفه سپاه ناحیه شهرستان فارسان حضور داشتند.

ارسال نظرات