حجه الاسلام شاکری در کلاس نور مبین ناحیه روح الله یزد:

تبعیت نکردن از دشمنان بزرگترین جهاد است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه روح الله یزد در دومین جلسه کلاس نور مبین آیات مربوط به جهاد را تفسیر کرد.
کد خبر: ۸۶۹۳۳۸۶
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازیزد، حجه الاسلام شاکری در تفسیر آیة« فلا تطع الکافرین و جاهدم به جهاداً کبیراً»گفت:این آیه وقتی نازل شده که جنگ تن به تن با کفّار نبوده و این آیه در مکه نازل شده و اصلاً در مکه پیغمبر با کفّار جنگی نداشته اند بنابراین مقصود جهاد در این آیه،جهاد فرهنگی،اقتصادی،سیاسی و غیره با کفّار است .

وی در ادامه افزود:قرآن به پیغمبر(ص) می گوید به هیچ وجه از کفّار اطاعت نکن و در تمام ابعاد جلوی دشمن بایست که این مطلب برای ما درس است ما باید جلوی دشمنان اسلام بایستیم نه اینکه جلوی آنها کرنش کنیم و یا لبخند بزنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه روح الله یزد اذعان کرد:مقام معظم رهبری در ذیل این آیه نکته ای دارند و آن این است که مجاهده بزرگ بوسیله اطاعت نکردن از کفّار محقق می شود و طبق فرمودة قرآن،تبعیت نکردن از دشمنان بزرگترین جهاد است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در زمان صدر اسلام مسلمانان در شرایط تحریم شدیدی بودند ولی هیچگاه پیغمبر(ص) و مسلمانان در مقابل کفّار کوتاه نیامدند و طبق فرمایش قرآن که می گوید« محمد رسول الله و الذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم»که البته این نکته برای ما درس است.

ارسال نظرات