آنژیوگرافی و جراحی قلب یاسوج در انتظار احیای اعتباری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب یاسوج نیازمند 3 میلیارد تومان اعتبار است.
کد خبر: ۸۶۹۳۴۶۳
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
رضا چمن در گفتگو با بسیج در خصوص فراهم نشدن زمینه کار برخی از پزشکان متخصص و فوق‌تخصص استان اظهار کرد: تعداد پزشکانی که زمینه اشتغال و کار آنها در استان فراهم نشده بسیار کم و اندک است که به دلیل نبود تجهیزات و امکانات تاکنون زمینه کار و اشتغال آنها فراهم نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جراح و فوق تخصص جراحی قلب در استان موجود است و حوزه درمان استان به لحاظ نیروی انسانی در بخش جراحی قلب شرایط مطلوبی دارد اما فعال نبودن بخش جراحی قلب باعث شده تاکنون زمینه اشتغال این افراد فراهم نشود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه در حال انجام اقدامات مناسبی برای راه‌اندازی بخش جراحی قلب است، گفت: تاکنون 15 میلیارد تومان برای راه‌اندازی آنژیوگرافی و بخش جراحی قلب در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج هزینه شده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه تأمین تجهیزات پزشکی از خارج با توجه به وجود تحریم‌ها کار سخت و مشکلی است، افزود: تأمین دستگاه آنژیوگرافی بخش جراحی قلب مشمول همین قصه است که امیدواریم قطعات مورد نیاز هر چه سریع‌تر تأمین شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در گذشته بخشی از دستگاه‌های مورد نیاز بخش جراحی قلب تأمین شده اما نیاز است برخی قطعات به روز شوند.

وی اضافه کرد: به دلیل عدم استفاده طولانی مدت از قطعات خریداری شده نیاز به تعمیر، تجیهز و به روز بودن دستگاه‌های آنژیوگرافی و بخش جراحی قلب احساس می‌شود.

چمن راه‌اندازی آنژیوگرافی و بخش جراحی قلب را از برنامه‌های مهم دانشگاه در سال جاری دانست و افزود: برای تکمیل و تجهیز این بخش نیازمند 3 میلیارد تومان اعتبار هستیم که وزارت بهداشت با یک میلیارد و 500 میلیون تومان آن موافقت کرده است و امیدواریم با مبلغی که به ما اختصاص داده می‌شود بخش از مشکلات ما مرتفع شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه برای تجهیز آنژیوگرافی و جراحی قلب نیازمند مساعدت وزارت بهداشت هستیم، اضافه کرد: با راه‌اندازی این بخش زمینه اشتغال پزشکان متخصص و فوق تخصص فراهم می‌شود.

ارسال نظرات