رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان:

اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع شاخص شهرستان زنجان

مناسبت ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در بقاع شاخص شهرستان زنجان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۴۲۶۳
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس ادار کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان به مناسبت ماه مبارک رمضان‌ برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند.

حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو با اشاره به اینکه در این ماه مبارک نیز از ظرفیت بقاع متبرکه در ترویج امور دینی و قرآنی استفاده می‌شود، افزود: در همین زمینه طرح بزرگ ضیافت الهی به میزبانی بقاع متبرکه در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه طرح ضیافت الهی شامل برنامههای مختلف قرآنی است، اظهار کرد:در قالب این طرح مراسم جزء خوانی قرآن کریم، جلسات تفسیر قرآن کریم، دوره آموزشی قرآن کریم، مراسم شب‌های احیا، جشن روز میلاد امام حسن مجتبی‌(ع) برگزار می‌شود.

خدابنده‌لو با بیان اینکه امسال زینبیه اعظم زنجان، حسینیه اعظم زنجان، امامزاده محمد ابن ابراهیم حاج سیران و امامزاده سید ابراهیم‌(ع) میزبان برنامه‌های قرآنی اوقاف در ماه رمضان هستند، اضافه کرد: در هر یک از بقاع و آستانه‌های اعلام شده برنامه‌های قرآنی در قالب جزء خوانی و مراسم تفسیر برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با بیان اینکه طی ماه رمضان محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری مصری نیز برگزار خواهد شد، اضافه کرد: هنوز زمان قطعی حضور این قاری در شهرستان زنجان مشخص نشده است، اما به طور قطع این قاری در یکی از چهار محل میزبان طرح ضیافت الهی حضور داشته و در محفل انس با قرآن حضور پیدا خواهد کرد.

وی همچنین از برپایی خیمه‌های معرفت و ایستگاه‌های همه واقف باشیم در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: این طرح نیز با هدف انجام مشاوره‌های وقف و همچنین پاسخگویی به شبهات دینی مراجعه کنندگان دایر می‌شود.

خدابنده‌لو با اشاره به اینکه اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه با حضور روحانیون و همچنین پاسخگویی به شبهات دینی مراجعه کنندگان نیز از دیگر برنامههای اجرایی در طرح ضیافت الهی است، اضافه کرد: همچنین از چند روز آینده اجرای طرح نشاط معنوی نیز برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در بقاع متبرکه آغاز خواهد شد.

ارسال نظرات