بغزیان در گفتگو با «بسیج»:

تعطیلی کارخانه‌ای مثل ارج نشان می‌دهد دولت در حمایت از تولید ملی ضعف فراوانی دارد

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه تعطیلی کارخانه ارج ضعف دولت را در حمایت از تولید نشان می دهد خاطر نشان کرد: کارخانه ای که نماد کالای این کشور بوده را می توانستند حفظ کنند این ضعف دولت را در بحث حمایت از تولید نشان می دهد.
کد خبر: ۸۶۹۴۴۹۷
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱

 آلبرت بغزیان استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو  با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تعطیلی کارخانه ارج اظهار داشت: کرخانه ای که نتواند در بازار با رقبا رقابت کند به ضعف مدیر بر می گردد کارخانه ای با این قدمت که نماد ملی کالای ایرانی بود چرا ورشکست شده  که مسلما بی لیاقتی مدیران بی تاثیر نبود.

وی افزود: در طی سالیان متمادی شرکتی که دارایی و کیفیت  داشته  نتوانسته با تولید مشترک و  بهتر رقیب داشته باشد مگر اینکه به عمد این کار را کرده باشند چند سال تغییرات مدیریتی بوده که به اینجا کشانده ولی شرکت تولیدی نمی تواند این طور ورشکست شده باشد مگر با مذیریت ضعیف.

بغزیان با اشاره به اینکه تعطیلی کارخانه ارج ضعف دولت را در حمایت از تولید  نشان می دهد خاطر نشان کرد:  کارخانه ای که نماد کالای  این کشور بوده را می توانستند حفظ کنند این ضعف دولت را در بحث حمایت از تولید نشان می دهد.

این کارشناس اقتصادی گفت: برای حمایت از تولید دولت باید ببیند مشکل کارخانه ارج چه بوده بحث هزینه های مالی یا  واردات بوده که نتوانسته حل کنند ؛ حمایت از تولید کننده در بحث مالی و کنترل واردات است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار