آتش غفلت این بار به جنگلهای بحرانی بویراحمد رسید

مدیر کل منابع طبیعی و اّبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جنگل‌های مناطق بحرانی بویراحمد دچار آتش سوزی شدند.
کد خبر: ۸۶۹۴۸۹۲
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹

مدیر کل منابع طبیعی و اّبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جنگل‌های مناطق بحرانی بویراحمد دچار آتش سوزی شدند.
عزت الله بهشتی فرد در ارتباط با هدف از احداث این آتش برهاگفت: با توجه به وضعیت پوشش گیاهی گونه های علفی که به علت بارانهای ابتدای سال رشد خوبی داشتند و همچنین بی توجهی و سهل انگاری بعضی از افراد هنگام حضور در عرصه های جنگلی امکان وقوع آتش سوزی در عرصه های جنگل و مرتع استان در مناطق بحرانی زیاد شده است که با ایجاد آتش بر امکان وقوع آتش سوزی در این مناطق کاهش می یابد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد از ایجاد آتش بر مکانیکی به طول ۵ کیلومتر و به عرض ۵ متر در منطقه سپدار خبر داد.
جواد رحیمیان در این خصوص گفت: در این منطقه به لحاظ پوشش گیاهی جنگلی و مرتعی در سالهای گذشته همواره آتش سوزی اتفاق می افتاد که این منطقه به عنوان پایلوت آتش بر شهرستان بویراحمد انتخاب گردید و آتش بر احداث گردید.
به گفته رحیمیان در دیگر مناطق بحرانی شهرستان و استان از جمله رهمالی و تولگهی این طرح اجرا می گردد.

فرمانده یگان حفاظت منایبع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد وجود این آتش بر ها را به عنوان یکی از راه حلهای در نظر گرفته شده برای کنترل و مهار آتش سوزیها دانست.
سرهنگ محمدرحیم برزمند گفت: در چند هفت اخیر آتش سوزیهایی اتفاق افتاده که کارکنان و نیروی حفاظت منابع طبیعی استان در اسرع وقت به محل حادثه اعزام شدن و با کمک چند دستگاه اجرایی و نیروهای مردمی آتش را خاموش کرده اند ولی به علت وضعیت منطقه و وجود شیب بالا و وزش باد مهار آتش تا شب ادامه داشته است.

وی از مردم خواست به این جنگلها احترام بگذارند و از روشن کردن آتش در جنگل خودداری نمایند.
در سالهای اخیر آتش سوزیهای زیادی در عرصه منابع طبیعی اتفاق می افتد که مهار و کنترل بساری از آنها با توجه به دمای بالای هوا در فصول گرم، کوهستانی بودن اکثر مناطق استان و صعب العبور بودن مناطق مورد حریق، وزش باد، و کمبود امکانات ونیروی انسانی، بسیار سخت می باشد.

IMG_20160613_222003

ارسال نظرات