رئیس جهاد کشاورزی اردبیل:

ضایعات کشاورزی اردبیل کاهش می‌یابد

کاهش ضایعات در بخش کشاورزی گامی مهم در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است که سهم استان اردبیل در این زمینه ۵ هزار و ۲۰۰ تن برای سال ۹۵ تعیین شده است.
کد خبر: ۸۶۹۴۹۸۱
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عدیل سروی در جلسه بررسی راهکارهای خوداتکایی کشاورزی در اردبیل اظهار داشت:‌ کاهش ضایعات در بخش کشاورزی گامی مهم در مسیر خوداتکایی، قطع وابستگی به کشورهای خارجی و تحقق اقتصاد مقاومتی است که سهم استان اردبیل در این زمینه 5 هزار و 200 تن برای سال 95 تعیین شده است.

وی گفت: برای دستیابی به این مهم و تحقق سهم استان اردبیل در کاهش ضایعات کشاورزی با تغییر الگوی کشت و اصلاح شیوه‌های تولید، کاشت، داشت و برداشت در این زمینه اقدام خواهیم کرد و در محصولات کلیدی و استراتژیک تولیدی استان نظیر دانه‌های روغنی، سیب‌زمینی، گندم، ذرت، گوشت، شیر و برخی محصولات دیگر اجرایی و عملیاتی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: تغییر روش‌های آبیاری، تکمیل شبکه‌های زهکشی و فرعی و توسعه کشت گلخانه‌ای از راهکارهای خواتکایی کشاورزی و کاهش ضایعات بوده که این امر امسال در سطح 11 هزار و 600 هکتار از زمین‌های کشاورزی استان اردبیل انجام می‌شود.

وی توسعه، نوسازی و تجهیز مکانیزاسیون کشاورزی را از دیگر راهکارهای مهم برای کاهش ضایعات در بخش کشاورزی برشمرد و بیان کرد: در 2 سال اخیر اعتبارات خوب و مناسبی به این حوزه اختصاص یافته و ناوگان کشاورزی استان با اختصاص اعتبارات مورد نیاز نوسازی و تجهیز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: در نوسازی و تجهیز مکانیزاسیون کشاورزی تاکید بر خرید و تامین ماشین‌آلات نوین است تا از این طریق بتوانیم سهولت در کار کشاورزی را شاهد بوده و از ضایعات در این بخش کاهش دهیم.

ارسال نظرات