یک جامعه شناس:

ماه رمضان فرصت ویژه برای کمک به نیازمندان/ دولت فکری برای بیکاری جوانان کند

یک جامعه شناس گفت: امیدوارم با ریشه یابی درست از مشکلات جامعه و حمایت مسئولین از جوانان و کشور روزی برسد که هیچ جرمی اتفاق نیفتد و هیچ جوانی مرتکب کاری خلاف نشود.
کد خبر: ۸۶۹۵۱۴۶
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدیه موسی پور، جامعه شناس گفت: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان هستیم فرصت خوبی است برای نوع دوستی و کمک به مستمندان.

 

وی افزود: در ماه رمضان رفتارهای خوبی چون نوع دوستی و خوش خلقی برای نزدیک شدن به خدا بیشتر می‌شود و هر کس سعی می‌کند در این‌باره کاری انجام دهد که همین مساله ارزش خاصی دارد.

 

موسی پور، تصریح کرد: خانواده های زیادی هستند که در این ماه به کمک خیرین نیازمندند و با یک نگاه خیر در بین خانواده خود شرمنده نخواهند شد؛ امیدوارم در این ماه مبارک با نگاه خیر خیرین هیچ مستمندی و نیازمندی در کشور باقی نماند.

 

این جامعه شناس ادامه داد: خیلی از اتفاقات ناگواری که برای جوانان اتفاق می‌افتد از همین نیازمندی‌ها است؛ البته منکر خانواده‌های متدین نیازمند نمی‌‍شوم اما متاسفانه باید بپذیریم بسیاری از خلاف‌هایی که در سنین جوانی اتفاق می‌افتد از همین مساله نشأت می‌گیرد.

 

وی با بیان این مطلب که متاسفانه در کشور ما هیچ فکری به حال جوانان و اشتغال آنها نشده است، اذعان داشت: چرا باید یک جوان برای به دست آوردن نیازهای ابتدایی زندگی خود نیازمند باشد پس معلوم است که به خطا می رود؛ باید فکری اساسی به حال جوانان شود.

 

موسی پور، تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در چند سال گذشته که اشتغالزایی برای جوانان را اولویت دولت‌ها قرار داده‌اند، اما می‌بینیم که متاسفانه هیچ اقدامی ذر این‌باره از سوی مسئولین ذی‌ربط صورت نگرفته یا اگر هم انجام شده بسیار ناچیز بود که دردی از جوانان ما دوا نشده است.

 

این جامعه شناس در پایان گفت: امیدوارم با ریشه یابی درست از مشکلات جامعه و حمایت مسئولین از جوانان و کشور روزی برسد که هیچ جرمی اتفاق نیوفتد و هیچ جوانی مرتکب کاری خلاف نشود.

ارسال نظرات