بورس میزبان فروش محصول جو در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: محصول جوی کشاورزان استان در بازار بورس به فروش می‌رسد.
کد خبر: ۸۶۹۵۵۰۷
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰

علی لاهوتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، خرید تضمینی محصولات استراتژیک را از راه‌های کمک به کشاورزان و حمایت از تولیدکنندگان دانست و اظهار کرد: خرید تضمینی گندم، جو، ذرت و دانه‌های روغنی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: خرید تضمینی ذرت و جو به شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی واگذار شده که پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری 850 تن جو از کشاورزان استان خریداری شود.

وی با اشاره به سطح زیر کشت جو در استان گفت: سطح زیر کشت جو در استان 20 هزار هکتار بوده که این محصول بیشتر به صورت خودمصرفی بوده و مازاد زیادی ندارد.

این مسؤول با اشاره به اینکه برای اولین بار خرید تضمینی جو به این شرکت واگذار شده، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیشترین خرید تضمینی جو در شهرستان بهمئی صورت گیرد که تاکنون 420 تن جو در این شهرستان خریداری شده است.

لاهوتی اضافه کرد: دو مرکز خرید جو در بهمئی و بویراحمد ایجاد شده، ضمن اینکه تاکنون 281 تن جو از شهرستان‌های گرمسیری استان خریداری شده است.

وی اضافه کرد: در مجموع 701 تن جو از شهرستان‌های گرمسیری خریداری شده و کار خرید در این مناطق به اتمام رسیده اما خرید این محصول در بویراحمد و دنا ادامه دارد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود 150 تن جو در این دو شهرستان خریداری شود اظهار داشت: این شرکت جو را به قیمت حداکثر 10 هزار و 208 ریال از کشاورزان خریداری و در بازار بورس به فروش می‌رساند.

لاهوتی تصریح کرد: قیمت جو در بازار بورس حدود 700 تومان است که مابه‌‌التفاوت این رقم توسط دولت و شرکت پشتیبانی امور دام به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: عرضه محصول جوی استان در بازار بورس از هفته آینده آغاز می‌شود.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: خرید ذرت به عنوان دیگر محصول استراتژیک در دستور کار است و برداشت این محصول از نیمه دوم سال آغاز می‌شود.

لاهوتی خاطرنشان کرد: سال گذشته 14 هزار تن ذرت از کشاورزان استان خریداری شد.

ارسال نظرات