مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان:

مواضع شهدای مدافع حرم باید تبیین شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: همانطور که برای شهید «سیرت‌نیا» کارهایی در حال انجام است، مواضع شهید «کوچک‌زاده» نیز باید تبیین شود؛ روی وجهه فرهنگی این شهید، جا برای کار بسیار است.
کد خبر: ۸۶۹۵۷۷۵
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از گیلان، فیروز فاضلی در دیدار با خانواده شهید گیلانی مدافع حرم، شهید «مهدی(حامد)کوچک‌زاده»،‌ اظهار کرد: شهید کوچک‌زاده انسان بزرگی بود و از آنجا که برای امنیت و عزت جامعه تلاش کرده و به شرف شهادت نائل آمد،کل جامعه خانواده اوست.

وی ادامه داد: هرگاه که نوشته‌های آن شهید بزرگوار را می‌خوانم به فرهنگ‌مدار بودن آن شهید بیشتر پی می‌برم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان تصریح کرد: همانطور که برای شهید «سیرت‌نیا» کارهایی در حال انجام است، مواضع شهید «کوچک‌زاده» نیز باید تبیین شود؛ روی وجهه فرهنگی این شهید، جا برای کار بسیار است.

فاضلی با بیان اینکه شهادت مدافعان حرم فرهنگ‌ساز است، افزود: واقعیت این است که راه شهدا هیچگاه بسته نیست و جالب‌تر اینجاست که هر چه پیش می‌رویم مفاهیم این شهادت ارزشی‌تر می‌شود.

این مسئول فرهنگی گفت: اگر روزی برای دفاع از ایران اسلامی شهید می‌دادیم، امروز برای دفاع از کیان اسلامی شهید می‌دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اصل عمر انسان‌ها زمانی است که از دنیا می‌روند، عنوان کرد: عمر دوم انسان به چیزهایی است که از خود باقی می‌گذارد و انسان‌هایی که با بال شهادت از این دنیا پر می‌کشند و دیگران از خونشان ارزش و عزت پیدا می‌کنند، ماندگاری آنها در اذهان، عمر دوم و در واقع عمر اصلی آنهاست.

فاضلی خاطرنشان کرد: خداوند تبارک و تعالی این عزت و ماندگاری را به این انسان‌ها هدیه می‌دهد چرا که به دیگر انسان‌ها امنیت و عزت را بخشیدند؛ امیدوارم ما هم بتوانیم پیرو راهشان باشیم.

ارسال نظرات