خبرهای داغ:

آیین بزرگداشت خدیجه(س) در امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز برگزار شد

خبرگزاری بسیج: آیین بزرگداشت بانوی رسالت ام‌المومنین حضرت‌خدیجه(س) در آستان مقدس امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۵۹۷۵
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در اذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام کاظم‌زاده، با اشاره به حضور بانوان موثر در جهان اسلام، گفت: نرجس خاتون یک بانوی مسیحی و اشراق زاده‌ای بوده که نه زبان عربی می‌دانسته و نه از اسلام خبر داشت.

وی ادامه داد: این بانوی بزرگوارپس از مهاجرت از روم به بغداد به عنوان اسیر جنگی، و ازدواجش با امام حسن عسکری(ع)، و به دنیا آوردن نوزادی که امروز همه عالم منتظر او هستند جزء بانوان موثر در راه اسلام و حقانیتش است.

حجت‌الاسلام کاظم‌زاده با بیان اینکهصفات پسندیده و کمالات انسانی به دو صورت در انسان پدید می‌آید، گفت: یکی از راه تلاش و کوشش و جدیت خود انسان و دیگری از طریق وراثت و کمالاتی که در پدر و مادر و اجداد انسان وجود دارد.

وی افزود: از این رو است که نقش مادر و کمالات وجودی او در پدید آوردن فرزندی با کمال و شایسته کاملاً آشکار می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه به مقام والای مادر امت، حضرت خدیجه(س) اشاره و بیان کرد:حضرت خدیجه کبری(س) نخستین زنی بود که به اسلام و حقیقت اسلام شهادت داد و ایمان آورد.

وی ادامه داد: این بانوی بزرگوار با تربیت فرزندی چون حضرت فاطمه(س) که الگوی همه بانوان جهان است و نقش موثری که در زندگی پیامبر اکرم(ص) ایفا کرده‌اند نزد خداوند دارای ارج و قرب فراوان هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها