امام جمعه بروجرد:

مسئولان در برابر دشمن با قدرت سخن بگویند

امام جمعه بروجرد گفت: مسئولان نظام باید قاطعانه در برابر دشمن بایستند و از لحن و ادبیات قاطع استفاده کنند.
کد خبر: ۸۶۹۶۱۴۴
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، حجت الاسلام ترابی در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد با اشاره به ولادت امام حسن(ع) گفت: در این ماه مبارک بهتر است به مناسبت ولادت امام حسن(ع) به جای سفره های رنگین از کیسه بیت المال ، سفره های احسان با تاسی از امام حسن(ع) برای فقیران و نیازمندان گسترانده شود .

وی خاطر نشان کرد: ایام رمضان فرصت مناسبی برای فراگیر شدن جلوه هایی از دستگیری محرومان و نیازمندان است و به جای سفره های رنگین سفره هایی ساده پهن گردد.

امام جمعه بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وفات حضرت خدیجه(س) گفت: حضرت خدیجه(س) جان و مال خود را فدای اسلام کرد و حضرت زهرا(س) بزرگ بانوی اسلام در دامان این مادر پرورش یافت .

به گفته وی از میان همه همسران پیامبر(ص) این سعادت نصیب حضرت خدیجه (س) شد که 11 امام معصوم از نسل او به وجود آید.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به سخنان رهبری در جمع کارگزاران نظام گفت: برخی تصور می کنند که می توان بین حق و باطل پل زد و میان جمهوری اسلامی و استکبار جهانی وساطت شود و بین ایران و آمریکا دوستی برقرار گردد.

وی اضافه کرد: این تصور، توهم بسیار غلظی است که متاسفانه عده ای کارها و رفتار آمریکا و خیانت های او را توجیه می کنند و این در حالیست که بدعهدی آمریکا مانند روز روشن است و در این بین عده ای مدعی هستند که تحریم ها برداشته شده اما تاکنون آمریکا به هیچکدام از تعهدات خود عمل نکرده و تحریمی برداشته نشده است.

حجت الاسلام ترابی اظهار داشت: رهبری فرمودند که تکرار نکنند که تحریم ها برداشته شده چرا که هنوز تحریم ها برداشته نشده و نباید بدعهدی آمریکا توجیه شود و نباید به گونه ای با مردم سخن گفته شود که مردم متوجه بدعهدی امریکا نشوند.

به گفته وی آمریکا دست از دشمنی با نظام جمهوری اسلامی برنداشته و با اصل نظام مخالف است و با حاکمیت و استقلال این ملت مخالف است و نباید از برخی مواضع خود کوتاه بیاییم تا امریکا هم نسبت به برخی از مواضع کوتاه آید.

وی بیان کرد: زمانی آمریکا دست از دشمنی برمی دارد که ملت هم دست از شرافت، عزت و استقلال بردارند .

امام جمعه بروجرد گفت: مسئولان باید در برابر دشمن با قدرت سخن بگویند به طوری که نباید در سخنان مسئولان احساس ضعفی باشد و ضعف در گفتار، دشمن را گستاخ می کند.

خطیب جمعه بروجرد با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فرمودند که اگر آنها برجام را پاره کنند ما آن را آتش می زنیم که این سخنان قاطع رهبری باید الگوی مسئولان باشد.

وی گفت: مسئولان نظام باید قاطعانه در برابر دشمن بایستند و از لحن و ادبیات قاطع استفاده کنند و با لحن ضعف با آنها سخن نگویند .

ارسال نظرات