مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

تخریب57 درصد اراضی ملی، استان زنجان ناشی از کشت و توسعه اراضی کشاورزی

57 درصد تخریب اراضی ملی و مرتعی در استان زنجان ناشی از کشت و توسعه اراضی کشاورزی است.
کد خبر: ۸۶۹۶۱۵۴
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در نشست خبری به مناسبت روز جهانی بیابان زدایی گفت: امسال فعالیت هایی در حوزه حفاطتی صورت گرفته که نمونه این اقدامات 23 مورد رفع تصرف به مساحت 5/67 هکتار، اجازه ندادن برای تصرف در 182 مورد به مساحت 713 هکتار، توقیف شدن 36 دستگاه ادوات و وصول 222 مورد گزارشات مردمی که 70 درصد این گزارش ها صحیح بوده است.

بهمن اسکندری افزود: کمربند حفاظتی به طول 12 کیلومتر، مبارزه با آفات به مساحت 263 هکتار در کل جنگل ها و احداث 89 دستگاه آب گرمکن خورشیدی در روستای سرخ آباد

وی اظهار داشت: سال گذشته 2639 هکتار تحت پوشش طرح مرتعداری قرار گرفته و بخشی از اراضی ملی نیز برای اجرای طرح های مختلف واگذار شده که می توان به واگذاری 350 هکتار برای طرح های صنعتی و 100 هکتار برای اراضی کشاورزی اشاره کرد.

اسکندری در دادامه تصریح کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی فعالیت هایی انجام گرفته که می توان اجرای عملیات آبخیزداری در بیش از 15 هکتار و استعدادیابی یک هزار هکتار از زمین ها برای تبدیل دیم زار دانست.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خاطر نشان ساخت: 57 درصد تخریب اراضی ملی و مرتعی در استان زنجان ناشی از کشت و توسعه اراضی کشاورزی می باشد.

همچنین معاون منابع طبیعی استان زنجان در نشست خبری گفت: باتوجه به نامگذاری ۲۸خرداد به روز مقابله با بیابان زایی؛ این اهمیت موضوع رو نشان می دهد که ما باید این روز رو محترم بشماریم وبه اقشار مختلف جامعه این روز رو معرفی کنیم.

موسوی افزود: حدود۶۰درصد مساحت کشور ما رو بیابانها تشکیل داده اند که مناطقی که داذای بارندگی کم تر از صد وپنجاه میلیتر می باشد ورویش گیاهی وپوشش گیاهی در این مناطق خیلی کم وخاکی که برای کشاورزی مناسب نیست؛ از عوامل بیابانی شناسایی شده است.

تخریب57 درصد اراضی ملی، استان زنجان ناشی از کشت و توسعه اراضی کشاورزی

تخریب57 درصد اراضی ملی، استان زنجان ناشی از کشت و توسعه اراضی کشاورزی

ارسال نظرات