رئیس موسسه قرآنی نسیم وحی خلخال:

برگزاری اولین جشنواره کتابت وحی در خلخال

اولین فراخوان جشنواره خوشنویسی کتابت وحی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزشگاه خوشنویسی خانه ثلث به صورت استانی در ماه مبارک رمضان برگزار می شود
کد خبر: ۸۶۹۶۲۴۴
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال، حجت الاسلام سید عدنان صادقی در جلسه تشریح برنامه های سالجاری که با حضور اعضا در محل نمازخانه این موسسه برگزارشد اظهار داشت: در شش ماهه اول سالجاری، دوره آموزش سبک زندگی اسلامی با محوریت صحیفه سجادیه شامل، شرح دعای هشتم صحیفه سجادیه ویژه مربیان قرآن و عترت موسسه با شرکت 60 نفر در موسسه فرهنگی قرآنی نسیم وحی خلخال در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: علاوه بر دوره های آموزش عمومی قرآن و عترت، دوره تخصصی تربیت مربی قرآن کودک با شرکت 55 نفر از اردیبهشت امسال شروع شده و تا پایان شهریور سالجاری ادامه خواهد داشت.

رئیس موسسه فرهنگی قرآنی موسسه نسیم وحی خلخال افزود: آموزش احکام ویژه نوجوانان، آموزش اخلاق و حفظ احادیث معصومین با شرکت 100 نفر، از دیگر برنامه های آموزشی این موسسه برای علاقمندان و شهروندان می باشد.

صادقی بیان داشت: علاوه بر رشته های حفظ و مفاهیم قرآن، آموزش قرائت قرآن کریم در رشته های روخوانی و روان خوانی با شرکت بیش از 150 نفر، تجوید و صوت و لحن با شرکت 60 نفر و همچنین آموزش قرآن کودکان زیر 7سال با شرکت بیش از 100 نفر در حال برگزاری می باشد.

وی افزود: به منظور تشویق فعالان قرآن و عترت در بخش آموزش این موسسه قرآنی، برنامه های ورزشی و تفریحی پیش بینی و اجرا می‌شود که از جمله آنها برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی، فعالیت های ورزشی در رشته های فوتبال، شنا و بدنسازی می باشد.

رئیس موسسه نسیم وحی مهمترین برنامه های 6 ماهه اول سالجاری را تشریح کرد و اظهار داشت: اولین فراخوان جشنواره خوشنویسی کتابت وحی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزشگاه خوشنویسی خانه ثلث به صورت استانی، برای اولین بار در ماه مبارک رمضان برگزار می شود و در کنار فعالیت های فرهنگی، بانک نوار و نرم افزارهای قرآنی و کتابخانه مکتب اهل بیت موسسه، نسبت به سرویس دهی به قرآن و عترت به علاقمندان اجرا می کند.

صادقی ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآن کریم و اذان در رشته های حفظ جزء های 1 ،3 ،5 ، 10، 15، 20وکل قرآن، قرائت و تفسیر سوره واقعه، اذان در دو بخش خواهران و برادران در مقاطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال، برگزاری جلسات جزء خوانی قرآن کریم در 10 جلسه جداگانه و با شرکت بالغ بر هزار نفر، طرح دهها ختم قرآن با نیت سلامتی و تعجیل در فرج حضرت ولی عصر(عج) که از اول شعبان سالجاری شروع شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

رئیس موسسه فرهنگی قرآنی موسسه نسیم وحی خلخال تصریح کرد: طرح معرفت دینی با محوریت قرآن و اهل بیت به صورت هفتگی، چهارشنبه شب ها با شرکت اقشار مختلف اعم از نوجوانان، جوانان، بزرگسالان، متشکل از خواهران و برادران با برنامه ریزی مدون در مسجد حضرت امام سجاد(ع) شهرک آزادگان برگزار و علاوه بر سخنرانی، از ادعیه های صحیفه سجادیه، دعای توسل، زیارت عاشورا، زیارت امین الله، زیارت آل یاسین، زیارت وارث، دعای عهد با مداحی ذاکران اهل بیت برگزار می شود.


جهانگیر نیکخواه

ارسال نظرات