برگزاری جلسه شیوه های حکمرانی اسلامی مطابق سیره مولا علی (ع)

جلسه شیوه های حکمرانی اسلامی مطابق سیره مولا علی (ع) و برگرفته از کتاب نهج البلاغه در بنیاد علمی نخبگان زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۶۶۱۵
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، جلسه شیوه های حکمرانی اسلامی مطابق سیره مولا علی (ع) و برگرفته از کتاب نهج البلاغه با حضور آیت ا... خاتمی امام جمعه زنجان و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان در محل بنیاد علمی نخبگان زنجان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به دوران حکومت حضرت علی (ع) و تشریح نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر به عنوان استاندار یا والی او گفت :در انتخاب کارکنان و گزینش آنها بهترین آنها در کارهای خیر خود را باید برگزید و کارمند یا مستخدم باید صاحب تجربه و با حیا و از افراد خانواده دار انتخاب و در اسلام مقدم به دیگران باشد.

آیت ا... خاتمی افزود: مدیران و کارگزاران حکومتی به مطالعه شیوه حکمرانی حضرت علی (ع) دعوت می کنم چرا که عمل به این سیره موجب دوام حکمرانی عادلانه و موجبات رضایت مردم و خدا می شود.

وی در ادامه مسئولیت را امانت سنگین الهی دانسته و اظهارداشت: هرکس این مسئولیت را قبول می کند وظیفه و مسئولیت سنگین به عهده گرفته ولذا بایستی تمام توان خود را برای پیشبرد امورات جاری داشته باشد و در این راه همیشه تقوای الهی را در پیش بگیرد و به این توجه داشته باشد روزی این مسئولیت و اختیار را از دست خواهد داد و مبادا پشیمانی و ندامت به دنبال داشته باشد.

ارسال نظرات