توسعه کشاورزی استان مستلزم راه اندازی کارخانه قند یاسوج

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: راه اندازی مجدد کارخانه قند در یاسوج نقش مهمی در اقتصاد، اشتغال و توسعه بخش کشاورزی این استان دارد.
کد خبر: ۸۶۹۶۸۴۹
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
سید موسی خادمی ظهر امروز در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کارخانه قند یاسوج قدیمی‌ترین واحد تولیدی در استان است، اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری این نشست حمایت از کارآفرینی و سرمایه‌گذاری است که با حمایت از این بخش در راستای ایجاد اشتغال در استان گام مهمی برداشته می‌شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه کارخانه قند مادر صنایع در این استان است، عنوان کرد: ضمن قدردانی از برادران باقری در راستای خدمات خود در توسعه صنعت استان باید مسیر و زیرساخت‌ها را برای سایر سرمایه‌گذاران نیز در استان فراهم کنیم.

وی ابراز کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی دومین هدف ما اقدام عملی در راستای توسعه و رشد تولید در استان است.

خادمی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کارخانه قند در شهر یاسوج گام موثری در زمین تولید این محصول در استان است و این مسئله موفقیت بسیار بزرگی در عرصه تولید در کهگیلویه وبویراحمد است.

وی با اشاره به نقش کشاورزی در توسعه یک کشور به تبع آن در یک استان، تاکید کرد: یکی دیگر از اهداف راه‌اندازی این واحد تولیدی فعال شدن چغندرکاران استان است که با کشت چغندر چرخ عرصه تولید در استان به گردش در می‌آید.

خادمی تصریح کرد: انتظار می‌رود مسئولان دستگاه‌ها اکنون بدهی سال‌های گذشته خود را از این کارخانه مطالبه نکنند و همگان برای رشد و توسعه تولید داخلی از سرمایه گذاران و تولید کنندگان حمایت کنند.

ارسال نظرات