مدیرآموزش فنی و حرفه ای سرعین:

20درصد آموزش فنی حرفه ای سرعین منجر به اشتغال می شود

فنی و حرفه‌ای متولی ایجاد شغل نیست، ولی 20درصد آموزش این مرکز در سرعین منجر به اشتغال می شود.
کد خبر: ۸۶۹۷۰۰۳
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین، مدیرآموزش فنی و حرفه ای سرعین در اولین میزگرد اقتصاد مقاومتی این شهرستان گفت: نیروی انسانی متخصص و صاحب مهارت از با ارزش ترین ومهم ترین منابع اقتصادی هر کشوری برای رسیدن به توسعه محسوب می شود.

حقیقی اظهار داشت:فنی و حرفه‌ای متولی ایجاد شغل نیست، ولی 20درصد آموزش این مرکز در سرعین منجر به اشتغال می شود.

محرم حقیقی افزود:آموزش‌های توانمندسازی و مهارت آموزی برای روستائیان و عشایر به صورت سیار ارائه می‌شود که در این زمینه تأکید بر اشتغال پایدار است.

وی با بیان اینکه درسال گذشته 72 هزار و38 نفر ساعت آموزش داده شده استتصریح کرد: امسال نیز با منطقه بندی حداقل 5 روستا در بخش های مختلف همچون پروش زنبور عسل ،قارچ ،گیاهان دارویی ،ورمی کمپوست ،زعفران و ... آموزش خواهیم داشت.

حقیقی اظهار داشت: الگوهای مناسبی در زمینه ایجاد اشتغال طراحی شده است که می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

وی ادامه داد:امسال چهار کارگاه از جمله تراش سنگ های تزینی ،کارگاه نقره وطلا سازی ،کارگاه تزیین و رنگ آمیزی روی شیشه های لوکس که اکثر وادراتی است و برای اولین بار در کشور کارگاه گلخانه خورشیدی در سرعین احداث می شود.

مدیرآموزش فنی و حرفه ای شهرستان سرعین افزود:مرکز آموزشی انرژی های سبز که تاکنون در هیچ یک از مراکز فنی حرفه ای استان اردبیل به آموزش این انرژی رایگان اختصاص داده نشده در مرکز فنی حرفه ای سرعین راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد:مرکز انرژی سبز شهرستان سرعین در رشته های آبگرمکن های خورشیدی،پنل های خورشیدی،اجاق خورشیدی و ...شروع به آموزش انرژی های نو کرده است.

ارسال نظرات