عضو کمیسیون عمران در گفتگو با «بسیج»:

باید بر اساس تجربه و تخصص و عملکرد حقوق هر مدیری تعیین شود

کاظم زاده گفت:باید قانونی مدون شود تا دریافتی هاضابطه مند شود.
کد خبر: ۸۶۹۷۴۰۲
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷

شادمهر کاظم زاده نماینده مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج درباره دریافتی های نجومی برخی از مدیران بانک و مدیران دولتی اظهار داشت: باید قانونی مدون شود تا دریافتی ها ظابطه مند شود. وقتی چند نفر متخصص خط فقر جامعه را مشخص می‌کنند و بعد حقوق ها را پرداخت می کنند متوجه می‌شوند که شخصی که حقوق گرفته است سرانه خود و خانواده اش پایین تر از تراز خط فقری در کشور است واین بدان معنا است که ما در سیستم دچار مشکل هستیم.

وی در ادامه افزود: پرداختی ها را باید بر اساس تجربه، تخصص و کارکرد شخض تعیین کرد. وزارت‌خانه های مختلف هم بر اساس چارچوب های مجموعه خود این دریافتی ها رو تعیین می کند. در واقع باید یک سازمان مرجع تشکیل شود تا حقوق هر وزارت خانه ها بر اساس تحقیقات این مجموعه حقوق افراد تعیین شود.

کاظم‌زاده در خصوص مقصر اصلی به وجود آمدن پدیده فیش‌های نجومی گفت: نمی توان گفت که یک نفر یا شخص خاصی مقصر است. می‌شود از دید نظارتی به مسئله نگاه کرد یعنی قانون گذار یک قانون را به طور شفاف و دقیق تنظیم نکرده است و یا از دید اجرایی به موضوع توجه شود که اجرا کننده اجازه ندهد تا دریافتی ها از یک حداقلی یا حداکثری عبور کند.

ارسال نظرات