مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه سیریک:

زن با تربیت صحیح فرزند می تواند جامعه را متحول کند

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه سیریک گفت: زن با تربیت صحیح فرزند می تواند جامعه را متحول کندوباعث رشد و شکوفایی اجتماع شود.
کد خبر: ۸۶۹۷۷۸۸
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

حجت الاسلام نعیم اربابی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سیریک در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری بسیج استان هرمزگان در خصوص اهمیت تربیت فرزند وجایگاه والای زن در اسلام عنوان کرد: اگر تاریخ را ورق بزنیم متوجه میشویم که در طول تاریخ دو باردر حق زنان ظلم شده است.یک بار دردوران قبل از اسلام یعنی زمان جاهلیت و باردیگر در دوران ستم شاهی رضا شاه ملعون.

در دوران جاهلیت در عربستان که اکنون ادعا می کنند مهد اسلام است حضور دختر و زن را در یک خانواده مایه ننگ
آن خانواده می دانستند ودختران یا باید زنده به گور می شدند ویا محل زندگی راترک وبه دشت وبیابانها پناه می بردند.

در یونان که مهد فلسفه و منطق است زنی که دختری را متولد می کردبرای بار اول به اوتذکر می دادند بار دوم اورا به دادگاه احضار می کردند واگر بارسوم فرزند دختری به دنیا می آورد اورا اعدام می کردند در هندوستان دختر را از 5 سالگی به ازدواج در می آوردند واورا از خانه بیرون می کردندو اگر شوهر ازدنیا می رفت زن را نیز همراه باشوهرش در آتش می سوزاندند.در کشورهای آفریقایی نیز از زن بیشتر درکارهای کشاورزی استفاده می شدو هرکس زن ودختر بیشتری داشت ثروتمند تر بود زیرا زن را با دیگر کالاها مبادله می کردند.

اما به برکت اسلام و باظهور آخرین فرستاده خداوند این ظلم ها برداشته شد . اسلام به مقام زن ارزش وکرامت بخشیدبطوری که درقرآن کریم چندین آیه در مورد جایگاه زنان نازل شده است.

در قرآن کریم،خداوند زن را به عنوان (ام) معرفی می کندیعنی اینکه ریشه جامعه به زنان برمی گردد.از زن به عنوان سکینه نام می بردیعنی اینکه زن مایه آرامش مرد است ودر جای دیگری نیز از زن به عنوان لباس برای مردنام می برد.وبه هرحال با آمدن اسلام ظلم از سر زنان بی گناه برداشته شد.

دومین جایی که به زنان ظلم شد در زمان رژیم سلطنتی رضا شاه بود .رضا شاه ملعون بر این باور بود که اگر زنان بی حجاب در اجتماع حاضر شوند این امر باعث پیشرفت جامعه خواهد شدو زن را به عنوان ابزار تبلیغاتی و لذت جویی می شناختند.

وی، عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و با آمدن و ایستادگی امام راحل بار دیگربه زنان کرامت وانسانیت هدیه داده شد و این ظلم ها برداشته شدند.

حجت الاسلام اربابی با اشاره به این سخن اما م راحل که فرمود: زن می تواند در همه عرصه های فرهنگی،اجتماعی،سیاسی و اقتصادی دوش به دوش مرد فعالیت کند، تصریح کرد: یکی از وظایف مهم زنان درجامعه تربیت صحیح فرزندان می باشد، چراکه زن با تربیت صحیح فرزند می تواند جامعه را متحول کند و باعث رشد و شکوفایی اجتماع شود.

ارسال نظرات