فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان:

شهید دکتر مصطفی چمران سرباز ولایت بود

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، گفت: شهید دکتر مصطفی چمران سرباز ولایت بود.
کد خبر: ۸۶۹۸۶۳۴
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، به مناسبت میلاد فرخنده امام حسن مجتبی (ع) مراسم جشنی با حضور سردار ترابی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان و حجت الاسلام والمسلمین رستگار مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) و همچنین سربازان وظیفه سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان همراه با ضیافت افطار برگزار شد.

سردار ترابی، ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد پرخیر و برکت دومین اختر تابناک امامت و ولایت امام حسن مجتبی علیه السلام، عنوان کرد: امیدواریم که خداوند توفیق دهد که سربازان خوبی برای این امت باشیم.

وی، افزود: امام حسن مجتبی (ع) نه تنها از نظر علم، تقوى، زهد و عبادت، مقامى برگزیده و ممتاز داشت، بلكه از لحاظ بذل و بخشش و دستگیرى از بیچارگان و درماندگان نیز در عصر خود زبانزد خاص و عام بود.

وی، تصریح کرد: وجود گرامى آن حضرت آرام بخش دل هاى دردمند، پناهگاه مستمندان و تهیدستان، و نقطه امید درماندگان بود. هیچ فقیرى از در خانه آن حضرت دست خالى برنمى گشت.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران، یادآور شد: شهيد مصطفي چمران فردي است كه به واسطه نوع زندگي و مبارزاتش و همچنين به عنوان يك انسان عالم و متخصص بسيار مورد توجه مردم و بخصوص جوانان است. اين شهيد بزرگوار در زندگي پربارش فعاليت‌هاي بسيار زياد و تاثيرگذاري در كشورهاي مختلف از جمله ايران، لبنان و ... انجام داده است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، اظهار داشت: بهترین عنوان درخور شان شهید چمران را می توان اینطور گفت که ایشان در حقیقت سرباز ولایت بود.

وی با اشاره به همکاری شهید چمران با امام موسی صدر به منظور شکل گیری یک حرکت منسجم از سوی شیعیان در لبنان، تصریح کرد: در آن زمان شیعه در لبنان در اقلیت و محرومیت به سر می برد، و چون نگاه طایفه ای در لبنان حاکم بود، در مورد شیعیان تبعیض های فراوانی اعمال می شد، ولی دیدگاه های بلند شهید چمران و امام موسی صدر موجب از بین رفتن این نگاه از این کشور شد، لذا از میان برداشتن نگاه طایفه ای مهمترین رمز ماندگاری او به شمار می رود.
ترابی همچنین با اشاره به نقش موثر چمران در شکل گیری حزب الله لبنان، تصریح کرد: اگر امروز منطقه شاهد گروهی مانند حزب الله لبنان است که با موفقیت ها و درخشش های خود موجب هراس رژیم صهیونیستی شده، مرهون کسانی همچون شهید چمران و امام موسی صدر است.

سردار ترابی، تصریح کرد: پس از گذشت سالها از شهادت شهید چمران؛ در لبنان می توان تأثیرات معنوی شهید چمران را به عینه دید. علاوه بر مناطق تحت نفوذ «جنبش امل» که تصاویر متعددی از شهید چمران را بر در و دیوار و خیابان های آن می توان دید، در نواحی شیعه نشین دیگر نیز تصاویر ایشان به چشم می خورد اما شاخص ترین تأثیر شهید چمران در میان جوانان حزب الله به چشم می خورد که از نام وی به عنوان اسامی نظامی و مستعار استفاده می کنند.

ارسال نظرات