انتقاد معاون کمیته امداد کشور از دهک های پردرآمد ؛

سهم فقرا از جامعه به اندازه پول خرد در جیب پردرآمدها نیست

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور با انتقاد از بی توجهی دهک های بالای جامعه نسبت به فقرا گفت: سهم فقرا از جامعه به اندازه پول خرد در جیب پردرآمدها نیست.
کد خبر: ۸۶۹۸۶۴۰
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،علی محمد ذوالفقاری در جشن رمضان کمیته امداد امام خمینی مازندران در ساری گفت: کمیته امداد کشور یک میلیون و 780 هزار خانوار تحت پوشش دارد که بخش زیادی از این جمعیت را سالمندان تشکیل می‌دهند.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور با بیان اینکه امروز جزئی ترین اطلاعات فقرای کشور در اختیار کمیته امداد است، عنوان کرد: یکی از رویکردها و سیاست‌های کمیته امداد از ابتدا مردمی کردن کمیته امداد بود و اگر بخواهیم سهم مردم را از اعتبارات کمیته امداد به 75 درصد برسانیم باید کمک‌های مردمی تا سه برابر کنونی افزایش یابد.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه تا کنون به اشتباه سهم مردم را در کاهش فقر به پول خرد در جیبشان تعریف شد، گفت: امروز سهم فقرا از گردشگری، صادرکنندگان، واردکنندگان، دانشگاهها، صنوف، و... به اندازه پول خرد در جیبشان نیست و ما نتوانستیم رابطه مسئولیت اجتماعی را با تجمع ثروت خوب معنا کنیم.

وی با بیان اینکه امروزه بیش از 70 درصد جمعیت مددجوی کمیته امداد در دهک اول بوده و 8 دهک دیگر کمک‌کننده هستند، افزود: امروز سرانه کمک یک حامی به یتیم در کمیته امداد 20 هزار تومان است و برای افزایش این آمار باید دهک‌های بالا مسئولیت اجتماعی خود را نسبا به فقرا انجام دهند.

ذوالفقاری با بیان اینکه باید بورس صنف طلا فروش ها، بنگاه‌های اقتصادی به کمک فقرا بیایند، اظهار کرد: سهم کمک مردمی ماهانه در زندگی یک فقیر 30 هزار تومان و سالانه 360 هزار تومان است.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور با اشاره به وجود 1.5 میلیون سالمند تحت پوشش این کمیته گفت: آیا این تعداد سالمند تحت پوشش این نهاد فرزند، داماد، بستگان و... متمکن ندارند.

وی با بیان اینکه چه خوب است متمکنین هر خانواده، محله، صنف، بدون وساطت کمیته امداد سهم فقیر بستگان، محله و صنف خود را بپردازند، افزود: من از اینکه فقیر و یتیم در انزوای اجتماعی قرار بگیرد می‌ترسم.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه در بسیاری از روستاها امداد در ارایه خدمات به فقرا تنها است، گفت: مردم شریک استراتژیک امداد هستند و امداد در مشارکت مردم در کار خیر قیم و ارباب مردم نیست بلکه دعوت کننده است و مردم حق دارند بدانند که کمیته امداد وجوه جمع آوری شده را چه می کند و نتیجه قدم نیکش را در کمیته امداد ببینند.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه امداد پلی بین مردم و افراد فقیر است، تصریح کرد: هر طایفه و صنفی به فقرا خود توجه کرد فقرای آن صنف به سراغ امداد نیامدند.

ذوالفقاری به بیان اینکه 80 درصد مردم معین امداد و تنها 20 درصد جامعه نیازمندند، عنوان کرد: امروز امداد تلاشش این است تا هیچ یتیمی به خاطر یتیمی از تحصیل در دانشگاه باز نماند و هیچ دختری به خاطر یتیمی و فقر با فرد سالخورده ازدواج نکند و هیچ استعدادی به خاطر فقر نتواند به شکوفایی برسد.

وی افزود: باید حساسیت جامعه را نسبت به کاهش و رفع فقر علنی شود و مشارکت جدی در این حوزه داشته باشند./ایسنا

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها