خبرهای داغ:

یادداشت/ جهاد کبیر؛ ایستادگی در مقابل زیاده خواهی دشمنان

کد خبر: ۸۶۹۸۹۳۱
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱

مقام معظم رهبری در آئین دانش آموختگی پاسداران در دانشگاه امام حسین(ع) وجه دیگر جهاد با نام جهاد کبیر که رویکرد مقابله با استکبار را که معنای قرآنی دارد و برنامه و رسالت بزرگ سپاه پاسداران در برهه های حساس زمانی و مکانی است را مطرح کردند.

در گذشته غالباً دو نوع جهاد با نام جهاد اصغر و جهاد اکبر در جامعه مطرح بود؛ تزکیه و مبارزه با نفس و شیطان و گام گذاشتن در مسیر عبودیت، جهاد اکبر و مقابله با توطئه هایی که متوجه عرض و مال و ناموس کشور می شود را جهاد اصغر می گویند، ولی جهاد کبیر که رهبر فرزانه انقلاب از آن سخن گفتند، ایستادگی در مقابل دشمنان و استکبار جهانی و به تعبیری در زمان حاضر دشمن نخست مسلمانان(آمریکا) را می گویند.

دشمن در زمان به ظاهر صلح و غیرجنگی به دنبال یافتن روزنه هایی برای نفوذ است که یکی از شیوه های نفوذ آن ها، ایجاد رعب در مومنان و مسلمانان است که از این طریق اهداف و مطامع خود را -که همان سلطه بر فکر و اندیشه و جغرافیای کشور است-، را دنبال می کند.

استکبار جهانی زمانیکه نتوانست از راه حمله نظامی به اهداف خود برسد، متوسل به جنگ نرم شد که سست کردن اعتقادات مردم، تساهل و تسامح در مقابل توطئه دشمنان و مرعوب شدن و تسلیم شدن در مقابل اغواهای شیطانی نمونه های از آن است.

در شرایط کنونی که دشمن و استکبار جهانی در همه ابعاد، تهاجمات خود را متوجه نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده و در سیاست خارجی خود در جهان به خصوص منطقه خاورمیانه دچار مشکل شده است، به دنبال چاره ای برای برون رفت از گرداب مشکلات است.

امریکا در افغانستان و عراق برای ماندن آمده بود، ولی نتوانست بماند چراکه در برخی از مناطق دنیا سیاست های امریکا پیش نمی رود، به همین خاطر نه به صورت مستقیم بلکه از طریق جنگ های نیابتی در صدد ضربه زدن به بازوان اقتدار انقلاب اسلامی است که توانسته بر اساس آموزه های راستین اسلامی، بیداری اسلامی، بیداری فکری و اسلامی را در منطقه غرب آسیا شکل دهد.

چاره کار امریکا بر اساس دیدگاه کارشناسان امریکایی، کنار آمدن با ایران است ولی نه بر اساس مذاکره عادلانه، بلکه تلاش دارد از طریق مذاکره آمرانه، سلطۀ خود را به ایران بقبولاند که لازم است مردان دیپلماسی کشورمان هوشیاری لازم را داشته و جلوی نفوذ امریکا را از این دریچه بگیرند.

سیاست های نظامی امریکا در منطقه، مقابله با جریان مقاومت اسلامی است که زیر بنای شکل گیری آن انقلاب اسلامی است.

ایجاد حاشیۀ امنیت برای رژیم صهیونیستی، حمایت از نقش بازدارندگی کشورهای مرتجع عربی منطقه برای جلوگیری از نفوذ و صدور انقلاب اسلامی و حمایت از حملات نظامی عربستان و همپیمانان عربی آن به یمن و به نوعی به عراق و سوریه در مجامع بین المللی و جلوگیری از محکومیت آن ها، سیاست امروز امریکا برای ضربه زدن به جبهه مقاومت است.

در این بین تضعیف هر یک از کشورهای جریان مقاومت، از جمله سوریه، لبنان، یمن و عراق از راهبردهای آمریکاست که سپاه پاسداران با تشخیص به موقع این ترفند دشمن، هم جلوی نفوذ نرم امریکا و هم در برابر نفوذ سخت سلفی- تکفیری- صهیونیستی در منطقه ایستاده است.

علی مسعودی

ارسال نظرات
آخرین اخبار