خبرهای داغ:
رئیس پلیس فتای استان فارس:

۹۸ درصد جرائم اینترنتی در استان فارس شناسایی می‌شود

رئیس پلیس فتای استان فارس با اشاره به انتشار خبری مبنی بر دستگیری یک جوان که در نی‌ریز با شماره‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کرد، گفت: ۹۸ درصد جرائم اینترنتی در استان فارس شناسایی می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۹۱۰۱
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲

سرهنگ موسی حسینی  به نحوه فعالیت این متهم اشاره کرد و اظهارداشت: متهم از طریق شبکه‌های مجازی شاکیان را تهدید و تلاش می‌کرد با قربانیان رابطه پنهانی برقرار کند.

وی افزود: این موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت که با همکاری شاکیان این پرونده، متهم دستگیر و به مراجع قضایی انتقال داده شد.

حسینی با بیان اینکه این فرد برای نامزد سابق خود نیز مزاحمت ایجاد کرده است، گفت: متهم با تهدید کردن 2 نفر از دوستان نامزد سابقش پس از کسب اطلاعات شخصی، آنان را به رابطه پنهانی دعوت و برای شروع رابطه خود را دختر معرفی می‌کرد.

وی با اعلام اینکه فعالیت این متهم در مدت کمتر از 5 ماه ادامه داشته است بیان کرد: این متهم حتی با به دست آوردن شماره نامزد دوست خود سعی داشت رابطه این زوج را برهم بزند.

رئیس پلیس فتای استان فارس افزود: طرح‌های مختلف مبارزه با متخلفان با عنوان فضای سایبری روزانه از سوی اداره پلیس تخصصی فتا با جدیت اجرا می‌شود و مجرمان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه کلاهبرداران اینترنتی بیشتر به دنبال انتشار تصاویر و اطلاعات شخصی کاربران مونث هستند افزود: کاربران اینترنتی باید در صورت استفاده از امکانات اینترنتی موارد امنیتی را رعایت کنند تا در دام متخلفان گرفتار نشوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها