اجرای طرح اکرام مستمندان به همت بسیجیان پایگاه امام حسن عسکری (ع)

طرح کمک به یتیمان و مستمندان از طرف بسیجیان و کارگروه خیرین پایگاه امام حسن عسکری (ع) حوزه کربلا ناحیه مقاومت شهرستان دیر به مناسبت ماه رمضان اجرا شد.
کد خبر: ۸۶۹۹۱۰۵
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات: اگرچه براي ماه مبارك رمضان كه ماه خدا خوانده ميشود فوايد بي شماري ذکر شده اما ميل كمك به ايتام فقرا و نيازمندان از جلوه هاي زيباي اين ماه است كه اوج انجام اين سنتهاي حسنه را در جامعه آشكار مي سازد وچه بسا يكي از فوايد روزه داري ايجاد رقت قلب نسبت به فقرا است كه در ماههاي ديگركمتر مي تواند خود را در وجود انسان آشكار سازد.

دراین راستا و به منظور کمک به مستمندان پایگاه امام حسن عسکری (ع) روستای مغدان شهرستان دیر اقدام به جمع آوری کمک برای افراد کم بضاعت نموده است .

صفدر مغدانی فرمانده پایگاه امام حسن عسکری حوزه کربلا دیر با بیان این مطلب گفت: پایگاه اما حسن عسکری هر ساله جهت کمک به نیازمندان و مستمندان به کمک بسیجچیان  اقدام به جمع آوری کمک برای این خانواده ها می نماید.

امسال نيز همچون سال های گذشته به مناسبت ماه مبارك رمضان برنامه هاي خاصي در بسياري ازمناطق كشور تحت عنوان ضيافت رمضان برگزار می شود و ازسوي پایگاه امام حسن عسکری (ع) نیز همانند سالهای گذشته جلسه ای در پایگاه برگزارشد و از اعضای شورای پایگاه و همچنین بسیجیان متعهد دعوت به عمل آمد تا در این ماه مبارک همچنان کار خیر و نیکوکاری خود را به اجرا در آورند وبا کمکهای جمع آوری شده از این افراد وسایلی برای خانواده های نیازمند و همچنین یتیمان خریداری شود و دراختیار آنها قرار گیرد.

مغدانی ادامه داد : در این جلسه افراد با کمکهای مختلف اعم از کمکهای نقدی و همچنین مواد غذایی و البسه و سایر اقلام  اقدام به کمک نمودند و از هیچ کمکی از  دریغ نکردند و باافراد نیازمند احساس همدردی کردند. در این جلسه مردمي كه به عشق كمك و دستگيري يتيمان و فقرا و كارآفريني براي خانواده هاي نيازمند، توانمندسازي خانواده هاي فاقد سرپرست، تامين جهيزيه وكمك به بيماران صعب العلاج و حتي تامين مسكن براي فقرا و نيازمندان شرکت داشتند وهر يك به قدر همت و وسع خويش دست نيازمندي را مي گیرند و مبلغی را به عنوان کمک دراختیارپایگاه قرار می دهند و آنها را به زندگي اميدوار مي سازند.

  وی در ادامه سخنان خود درباره نحوه رساندن این کمک ها به خانواده ها گفت : ابتدا بسیجیان پایگاه با هدف رفع نیازهای مادی نیازمندان اقدام به شناسایی مستحقان و نیازمندان،ایتام وخانوارهای بی سرپرست می کنند و سپس اقدام به کمک به آنها می کنند.

وی کمک به افراد محروم و مستضعف را از جمله وظایف مهم هر مسلمان انقلابی دانست و بیان داشت: تلاش هرسازمان مردمی در این امر یک ضرورت انکار ناپذیر است و نیت خیر این کار رضایت خداوندی را بدنبال دارد. در این جلسه پایگاه چندین بسته ی ارزاق توسط اعضای پایگاه امام حسن عسکری (ع) و با حمایت های مردمی بین مستمندانی که از قبل شناسایی شده بودند توزیع شد.  

وی درباره هدف اینکار گفت: هدف ما بیشتر تحت پوشش قرار دادن خانواده های بی سرپرست، بدسرپرست و کم درآمد است که این کمک‌ها و حمایت‌ها در قالب کمک های مالی، کمک هزینه ی درمان، بسته های ارزاق، کمک هزینه و مشاوره تحصیلی به خانواده های شناسایی شده ارائه میشود. در واقع این پایگاه در طول سال دو نوبت توزیع ارزاق یکی در آغازفروردین ماه و دیگری در اوایل ماه مبارک رمضان شامل برنج، مرغ، روغن و مواد موردنیاز غذایی و قندو شکر را در اختیار مستمندان قرار می دهد و امید می رود که این هدایای ناچیز گره های از مشکلات این افراد را حل کرده و سبب خیر و برکت در زندگی افراد شود و همچنین قرب الهی به افراد کمک کننده و رضای الهی شامل حال آنان شود.

 

 

شایان ذکر است که این پایگاه در روستای مغدان از توابه شهرستان دیر استالن بوشهر قرار دارد و پایگاه در این روستا بسیار فعال است و بسیاری از امور روستا به کمک بسیجیان و پایگاه انجام می گیرد.

 

انتهای پیام /اسماعیلی

ارسال نظرات