آیت‌الله موسوی جزایری

اقتصاد مقاومتی با پشت میز نشستن عملیاتی نخواهد شد

امام جمعه اهواز گفت: وقتی می گوییم اقتصاد مقاومتی یعنی شیوه هایی که امیرمومنان آنها را عبادت می دانسته است عرصه تولید و کارآفرینی شیوه تمام اهل بیت بوده است.
کد خبر: ۸۶۹۹۵۹۴
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، اصحاب رسانه با حضرت آیت‌الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان دیدار کردند.

آیت الله موسوی جزایری در این دیدار اظهار داشت: درس اقتصاد مقاومتی را باید در کلاس امیرمومنان علی علیه السلام بیاموزیم تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو شناخت سیره زندگی اهل بیت است و عمل به دستورات این بزرگواران در این حوزه است.

وی افزود: همه  رسانه ها در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی رسالتی بزرگ دارند باید فرهنگ سازی کرد تا وقتی سخن از عبادت به میان می آید فقط نماز و روزه به ذهن متبادر نشود.
 

با پشت میز نشستن اقتصاد مقاومتی عملیاتی نخواهد شد
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: علی علیه السلام عهد کرده بود که خدا را به تمام فنون و راه ها عبادت کنند یکی از انواع عبادت، کسب رزق حلال است مجاهدت در سنگر تولید امروز جزو بالاترین عبادات است.

وی بیان کرد: امیرمومنان فقط تسبیح در دستش نبود ایشان کار تولیدی، زراعت و کشاورزی را عبادت می دانست اگر می خواهیم شیعه علی باشیم باید وارد میدان کار شویم متاسفانه جوانان امروز سعادت را در راه علی نمی بینند سعادت را در این می بینند که پشت میزی بنشینند و دستور بدهند.

زعیم حوزه های علمیه استان بیان کرد: همه می خواهند رئیس باشند پس چه کسی کار کشور را انجام دهد؟ آیا علی (ع)اینگونه بود یا با دست مبارک خود هزاران نخل را کاشتند و کار کشاورزی کردند؟ علی(ع) عبادت را در تولید کار می دانستند و برای جوانان زیادی کار درست کرده و مشکل بیکاری آنها را حل کردند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه با پشت میز نشستن اقتصاد مقاومتی عملیاتی نخواهد شد، اظهار داشت: وقتی می گوییم اقتصاد مقاومتی یعنی شیوه هایی که امیرمومنان آنها را عبادت می دانسته است عرصه تولید و کارآفرینی شیوه تمام اهل بیت بوده است.

علی(ع) مرد میدان اقتصاد مقاومتی بود
وی افزود: دشمنان شب و روز برای زمین زدن ما نقشه می کشند و اگر در گذشته حجب و حیایی داشتند امروز هم پرده حیا را دریده اند و آشکارا به مصاف ما آمده اند. راه حل این جنگ اقتصادی که راه انداخته اند با کاغذبازی و لغلغه زبان نمی شود جواب داد باید همه به میدان بیاییند.

آیت الله موسوی جزایری گفت: امروز من ملت ایران را دعوت می کنم تا واقعا بیایند و شیعه امیرمومنان شوند فقط حرف نباشد فقط سینه زنی و روضه برای علی(ع) نباشد علی(ع)مرد میدان اقتصاد مقاومتی بود. ولی فقط حرف می زنیم البته برخی ها همین حرف را هم نمی زنند و ژست این را می گیرند که ما این مسئله را قبول نداریم و حرفش را نمی زنیم!.

دولت از سپاه در موضوع محرومیت زدایی الگو بگیرد
وی با اشاره به گسترش بیشتر بیکاری در روستاها بیان کرد: به غیر از بیکاری ما شاهد این هستیم که 30 درصد مردم برخی از شهرهای استان تحت پوشش خدمات کمیته امداد هستند. الگو گرفتن از خدمات سپاه در موضوع محرومیت زدایی و ابتکار دولت در این مسئله می تواند مشکل گشا باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به بند هفتم از اصول ابلاغی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: این بند مربوط به امنیت غذایی و دارویی است و استان خوزستان به دلیل تنوع گیاهی می تواند یکی از صادر کنندگان داروهای گیاهی باشد.

وی اظهار داشت: دامداری و صنایع وابسته به آن، پرورش گیاهان خوراکی، کشت گلخانه‌ای، صنایع بسته‌بندی و صادرات از مبدأ خوزستان که بستر مناسبی را برای ارتباط با بازارهای خارجی داراست جمعیت بسیاری را از رکود خارج خواهد کرد.

امام جمعه اهواز گفت: به‌منظور ایجاد رونق اقتصادی در شهرها دو محور تأمین تمامی نیازهای خرد و کلان صنایع، کارخانه‌جات،بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها، تأمین نیازهای مردمی باید در درون استان صورت گیرد و دستگاه ها حق خرید و تهیه از خارج استان ندارند.




اظهار تاسف از منطبق نبودن تحصیلات دانشحویان نسبت به بازار کار
وی با اشاره به اهمیت مهارت افزایی توسط اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: این اداره کل باید  آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای را به منظور تربیت نیروها در مشاغل پر مشتری و پر درآمد فعال کند.

آیت‌الله جزایری با اظهار تاسف از منطبق نبودن تحصیلات دانشحویان نسبت به بازار کار عنوان کرد: عمده این دانش آموختگان در بخش صنعت مهارت کاربردی و علمی ندارند و منجر به تقویت توان علمی آنها نمی شود.

کالای قاچاق همچون تیر زهرآلودی بر قلب کارگر و تولیدکننده کننده ایرانی می‌نشیند
وی به موضوع مبارزه با قاچاق تأکید و اظهار داشت: خطر قاچاق برای کشور همانند مواد مخدر است و هر کالای قاچاق که وارد ایران شود همچون تیر زهرآلودی بر قلب کارگر و تولیدکننده کننده ایرانی می‌نشیند.

آیت الله موسوی جزایری اظهار داشت: امیدواریم مشکلات حوزه کشاورزی با تلاش مسئولان برطرف شود و با احیای همه زمین های بایر اشتغالزایی ایجاد شود.

وی درباره نقش بانوان به سفر خود به کاشمر اشاره و گفت: این شهر کوچک خیلی آباد و  وضع اکثر مردم خوب است. وقتی پرس و جو کردیم متوجه شدیم تولید عمده این شهر انگور است که برای جوانان اشتغال ایجاد کرده و موضوع دوم قالیبافی است.

امام جمعه اهواز با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: پیشنهاد پیامبر اسلام برای اشتغال بانوان بافندگی است و اجر بزرگی برای آن دانستند. البته ما در حال صحبت درباره شغل های مولد است و توانایی زنان در کارهای دیگر هم قابل انکار نیست اما اشتغال بانوان به شغل مولد در خانه سبب کمک به همسر از نظر درآمدی می شود.

وی با بیان اینکه بعضی از جوانان حاضر به اشتغال در کشاورزی نمی شوند، افزود: اگر زن و یا مادر خانواده همسر و فرزند خود را به این کارها تشویق کند، خیلی اتفاق مبارکی است.




مسئولان اجرای طرح 550 هکتاری را به صورت جهادی و مانند جبهه پیش می برند
آیت الله جزایری در پاسخ به پرسش خبرنگار رهیاب درباره طرح 550 هزار هکتاری گفت: مسئولان اجرای طرح این کار را به صورت جهادی و مانند جبهه پیش می برند. این موضوع 20 سال است که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد و دولت های گذشته از نظر بودجه مورد توجه قرار نمی گرفت.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ظهار داشت: یکی از مشکلات این بود که آقای شمسایی یا به تعبیری وزارت نیرو اعلام کردند که فقط توانایی تامین آب 230 هزار هکتار را دارند اما خوشبختانه با پیگیری های مکرر، وزارت نیرو تامین آب اراضی باقی مانده را هم تقبل کرد.

وی با بیان اینکه ارتباط ما با شرکت نفت خوب است، گفت: مدیران این شرکت باید تا حد امکان وسایل مورد نیاز خود را از داخل استان تامین کنند.

وی افزود: البته تا کنون فرصتی برای ارتباط با مدیران پتروشیمی پیش نیامده و آنها هم سراغ ما نیامدند اما برای خاطر جریان اقتصاد مقاومتی به سمت آنها می رویم تا مشکلات این حوزه هم رفع شود.

پیگیر ایجاد ستاد اجرای اقتصاد مقاومتی در استان هستیم
آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه پیگیر ایجاد ستاد اجرای اقتصاد مقاومتی در استان هستیم، بیان کرد: در این بخش هم باید از توان رسانه ها استفاده کنند و به نظر بنده خود رسانه ها هم باید این موضوع رو در اولویت قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پاسخ به پرسشی درباره ملزم کردن کاروان های راهیان نور برای خرید از تولیدات داخل استان خوزستان اظهار داشت: تذکر لازم را در این باره به مسئولان مربوطه می دهیم.

وی با بیان اینکه ما به دنبال استفاده از توان مساجد شهری و روستایی در اجرای اقتصاد مقاومتی هستیم، گفت: اگر این مساجد در روستاها باشند به ستاد عملیاتی اقتصاد مقاومتی تبدیل می کنیم تا اهداف ما در این حوزه را در روستاها محقق کنند.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان افزود: مساجد باید پیشگام باشند و موتور محرک مردم روستاها برای اشتغالزایی در حوزه اقتصاد مقاومتی باشند.

وی بیان کرد: اگر این مساجد در شهر باشند از آنها میخواهیم که بازوی ما در پیگیری موضوعات اقتصاد مقاومتی در استخدام ادارات، خرید از تولیدات داخلی و توسعه کارهای فنی و حرفه ای را دنبال کنند.

منبع: دانا
ارسال نظرات