امام جمعه چالوس:

یادواره شهدا موجب استحکام نظام و انسجام وحدت ملی می شود

امام جمعه چالوس گفت:یادواره شهدا سبب توجه معنوی جامعه نسبت به ارزش‌های دینی شده و موجبات استحکام نظام و انسجام وحدت ملی را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۸۷۰۰۰۲۶
|
۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی‌نوری پیش از ظهر امروز در جلسه تصمیم‌گیری برگزاری یادواره شهدای این شهرستان، با اشاره به اینکه حیات جمهوری اسلامی و عزت این نظام مرهون شهدایی است که هستی خود را به پای آرمان‌های امام ریختند، اظهار کرد: یادواره شهدا سبب توجه معنوی جامعه نسبت به ارزش‌های دینی شده و موجبات استحکام نظام و انسجام وحدت ملی را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه موجودیت و عزت نظام ما به برکت خون شهدا ایجاد و حفظ شده است، تصریح کرد: آنچه که امروز از عزت و استقلال و پیشرفت کشورمان داریم به برکت خون شهدا است.

امام جمعه چالوس با اشاره به اینکه فاصله گرفتن از شهدا و فراموشی ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های شهدا و رزمندگان به معنای فراموشی احکام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزود: همه مردم و همه خدمتگزاران این نظام وظیفه دارند تا یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارند.

این مسؤول دلیل ماندگاری انقلاب امام حسین (ع) را با گذشت بیش از یک‌هزار و 400 سال برگزاری یادواره شهدای کربلا عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه نام و یاد امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان در محرم و به‌ویژه در اربعین تکرار می‌شود بنابراین اگر این تکرار نبود همه چیز فراموش می‌شد.

راشدی‌نوری با تشریح واقعه غدیر و نقشه‌هایی که برای فراموشی این حادثه عظیم کشیده شد، بیان کرد: برای اینکه بلایی که دشمنان در حادثه غدیر بر سر ما آوردند دوباره ایجاد نشود بنابراین حادثه کربلا را تکرار می‌کنیم به‌ویژه در مراسم اربعین که میلیون‌ها نفر از عاشقان و علاقه‌مندان به آن حضرت حتی با پای پیاده برای شرکت در مراسم اربعین حسینی راهی کربلا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه کشور ما عزت امروز خود را به واسطه شهدا دارد، خاطرنشان کرد: این یادواره‌ها و این یادآوری‌ها سبب می‌شود تا اهداف و آرمان‌های انقلاب حفظ شود و اگر دستگاهی بخواهد از مسیر انقلاب فاصله بگیرد باید در مقابل شهدا  پاسخ دهد.

امام جمعه چالوس با بیان اینکه حضور اقشار مختلف به‌ویژه جوانان در مراسم یادواره شهدا سبب تکرار رشادت‌های آنان در قلب و ذهن مردم می‌شود، یادآور شد: اگر چه در شهرستان چالوس نیز یادواره شهدا به صورت منطقه‌ای مرتب برگزار می‌شود اما اشکالی که در این زمینه وجود دارد این است که با توجه به موقعیت چالوس و وجود توریست در مناسبت‌های خاص سبب وارد کردن آسیب‌هایی به منطقه وارد می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به اینکه یادواره‌های شهدا به صورت خودجوش و مردمی برگزار می‌شود بنابراین باید این روند استمرار پیدا کند و زمینه را به شکلی فراهم کرد که یادواره شهدای 505 شهید چالوس و کلاردشت، شهدای امنیت و شهدای مدافع حرم به صورت متمرکز و مدیریت شده برگزار شود تا اثربخشی آن در سطح شهرستان احساس شود.

راشدی‌نوری با تأکید بر اینکه یادواره شهدای شهرستان چالوس باید با برنامه‌های خاصی برگزار شود و کسی از سهیم بودن در این امر مهم جا نماند، خاطرنشان کرد: در برگزاری یادواره شهدا علاوه بر فضاسازی وسیع در شهرستان باید کاری کرد تا مدتی افکار مردم، ذهن مردم و چشم مردم با این فضا درگیر شود.

وی در پایان داشتن برنامه‌های حاشیه‌ای را همراه با برگزاری یادواره شهدای شهرستان ضروری خواند و گفت: از جمله کارهایی که می‌توان در این باره انحام داد این است که آثار ماندگاری نیز به برکت برگزاری یادواره شهدا مانند اختصاص خیابان و میدانی برای انتشار آثار شهدا و انجام اقدامات فرهنگی خاص ایجاد شود تا با اقدام و عمل جدی مسائل اجتماعی و حکومتی را مورد توجه قرار دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها