نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

شبهای قدر فرصتی برای بازگشتن به سوی حضرت حق و توبه کردن از گناهان و پیمودن راه درست است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت : شبهای قدر فرصتی برای بازگشتن به سوی حضرت حق و توبه کردن از گناهان و پیمودن راه درست است
کد خبر: ۸۷۰۰۲۵۸
|
۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
به گزارش خبر گزاری بسیج ازسیستان وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان که در مصلی قدس زاهدان اقامه شد ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا و حدود الهی اظهار داشت: شبهای قدر فرصتی برای بازگشتن به سوی حضرت حق و توبه کردن از گناهان و پیمودن راه درست است.
امام جمعه زاهدان گفت: ماه رمضان یکی از مهمترین منّتهای الهی است که در طول سال به بندگانش عطا فرموده است زیرا در موقعیّت و شرایط روزه است که بنده با قطع تعلّقات حیوانی بر شدت اتّصال خود با پروردگار می‌افزاید و این موقعیّت در سایر زمانها کمتر نصیب می‌شود بنابراین بزرگان و اهل معرفت تمامی سه ماه رجب و  شعبان و رمضان را به روزه می گذراندند.
وی با بیان اینکه امید داریم برنامه‌های تدوین شده برای شبهای قدر و ایام شهادت امیرالمؤمنین(ع) از جذابیت و زیبایی برای جوانان برخوردار باشد افزود: مبادا این فرصت را از دست دهیم و در این شب روحانی، از امور معنوی غافل شویم، مبادا شب قدر بگذرد و ما همچنان غرق در ناپاکی ها باقی بمانیم و خود را از عمق منجلاب به معراج پاکی و وارستگی نرسانیمف مبادا شبِ نماز و تلاوت بگذرد و ما از برکات این لحظه های شکوهمند و شیرین بی‌بهره بمانیم.
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه رستاخیز دل و جان آدمی است و باید دستاورد خوبی از این ماه برای خود داشته باشیم افزود: باید بیندیشیم آیا تاکنون توانسته‌ایم در ماه رمضان تحولی در خود به وجود بیاوریم و یا توانسته‎ایم حیات نوینی برای خود پیدا کنیم.
آیت‌الله سلیمانی با تبریک هفته قوه قضائیه تصریح کرد: قضات در نظام جمهوری اسلامی ایران با محور قرار دادن انسانیت به پرونده مسلمان و غیرمسلمان رسیدگی می‌کنند و در اجرای عدالت به قومیت‌ها و مذاهب توجه نکرده و در داوری رضای خداوند را در نظر می‌گیرند.
وی تصریح کرد: مبارزه با فساد و آسیب‌های جتماعی از جمله مبارزه با قاچاق، مواد مخدر، سرقت جرائم خشن از اولویت‌های دستگاه قضاست و با توجه به پهناور بودن استان سیستان و بلوچستان باید شرایطی فراهم شود تا همه مردم استان حتی در دورترین نقاط هم بتوانند به مراکز دادرسی و قضایی دسترسی پیدا کنند.
وی با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر تاکید کرد: تشریح و تبیین افکار و الگوهای رفتاری شهید بهشتی برای نسل جوان، بیشتر از گذشته احساس می‌شود و مسئولان فرهنگی باید بیشتر به این مهم بپردازند زیرا شهید بهشتی به عنوان ایده پرداز و متفکر اصلی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و ترویج و گسترش افکار این شهید بزرگوار در جامعه احیاگر اخلاق و سبک زندگی اسلامی است.
خطیب نماز جمعه  به شخصیت والای شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی اشاره کرد و گفت: شهید بهشتی باوجود مخالفت‌های زیاد وارد عرصه سیاسی شد و ایستادگی کرد و با وجود صحبت‌ها و شایعه‌سازی‌های زیادی که علیه ایشان بود تنها برای رضای خدا کار می‌کرد و توجهی به این مسائل نداشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار