امام جمعه خرم‌آباد:

درک شبهای قدر در گرو درک قرآن و عترت است

امام جمعه خرم‌آباد گفت: اگر کسی اندکی قرآن و عترت را درک کرده باشد این شبها را غنیمت می‌شمرد .
کد خبر: ۸۷۰۰۲۹۵
|
۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان خرم‌آباد با تبریک فرارسیدن لیالی قدر و تسلیت به مناسبت شهادت اولین امام شیعیان اظهار داشت: ایشان در شب‌های قدر به شهادت رسیدند در شب‌هایی که دارای عظمت و فضیلت بسیار است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به فضائلی از حضرت علی (ع) این امام والا مقام را قرآن ناقطق خطاب کرد و افزود: علی طبیبی که بیماران را شفا و ضعیفان را امان می دهد و بهترین موعظه و نصیحت‌کننده است.

میرعمادی شب‌های قدر را زمان مناسب برای تجدید بیعت با خدای بزرگ عنوان کرد و گفت: اگر کسی اندکی قرآن و عترت را درک کرده باشد این شبها را غنیمت می‌شمرد .

وی در ادامه سخنان خود به مناسبت‌هایی در هفته آینده اشاره کرد و افزود: دوشنبه 7 تیرماه سالروز شهادت دکتر شهید بهشتی و 72 تن از یاران ایشان است به همین دلیل این روز را روز قوه قضائیه نامگذاری کرده‌اند.

امام جمعه خرم‌آباد سپس به مناسبت های هفته آینده اشاره کرد و افزود:شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش در 7 تیرماه نشان از قاطعیت وی در برابر استکبار جهانی و روشن کننده راه عدالت خواهی این شهید بزرگ بود.

وی با تأکید به اینکه دستگاه قضایی قاطعانه به دنبال اجرای عدالت باشد تصریح کرد‌: نباید محاکم قضایی محل امنی برای مجرمان و ظالمان باشد و آنان بتوانند با دادن رشوه به خیانت‌های خود ادامه دهند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به مردم مظلوم بحرین و یمن و حمایت کردن جنایت آل‌سعود از منافقان گفت:‌ اگر رژیم آل خلیفه تغییر رویه ندهد مردم مسلمان بحرین با حرکت انقلابی خود برای همیشه آنان را سرنگون خواهند کرد.

آیت‌الله میرعمادی در ادامه سخنان خود به ششم تیر ماه سالروز سوء قصد به مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری خود بیان کرد: ما باید قدر ولایت و رهبری را بدانیم و شکر این نعمت را به خوبی به جا بیاوریم.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه مردم لرستان در بازسازی عتبات عالیات با ساخت درب سرداب امام زمان (عج) در سامرا یک مسئولیت را به دوش گرفتند، مطرح کرد:‌ این کار مهم برای مردم لرستان در عتبات عالیات ثبت می‌شود و اکنون این درب توسط عده‌ای از اساتید برجسته در خرم‌آباد مشغول به ساخت است و نیازمند کمک‌های مالی مردم است.

وی در پایان به جمعه هفته آینده و روز جهانی قدس اشاره کرد و همه مردم را جهت تداوم راه شهدای مدافع حرم به حضور در راهپیمایی این روز دعوت کرد و گفت:‌ روز قدس روز همدردی با مردم فلسطین است و قطع به یقین مردم لرستان همچون سال‌های گذشته با شکوه در راهپیمایی این روز شرکت خواهند کرد.

ارسال نظرات