معاون فرهنگی ارشاد اسلامی زنجان:

برگزاری دومین جشنواره مطبوعات و رسانه های در استان زنجان

دومین جشنواره مطبوعات و رسانه های استان زنجان مرداد ماه سال جاری برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۰۰۶۹۶
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فرهنگی و قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: دومین جشنواره مطبوعات و رسانه های استان زنجان مرداد ماه سال جاری برگزار می شود.

ابراهیم قاسمی با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش اصلی و موضوعی برگزار می شود، افزود:ارتقای سطح کیفی خبر و اطلاع رسانی در استان از مهمترین اهداف این جشنواره محسوب می شود.

وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ مطالعه و روزنامه خوانی،شناسایی نقاط قوت و ضعف رسانه های استان از دیگر اهداف این جشنواره است، اظهار داشت: توسعه ظرفیت های موجود مطبوعات از دیگر اهداف این جشنواره قلمداد می شود.

معاون فرهنگی و قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه تصریح کرد: بخش های اصلی جشنواره در قالب مقاله، یادداشت و سرمقاله ،عکس شامل خبری، غیر خبری،خبر،گزارششامل خبری، تحقیقی،مصاحبه، تیتر، طراحی و صفحه آرای، طنز مکتوب و طرح و کاریکاتور است.

قاسمی با اشاره به بخش های موضوعی جشنواره در هفت عنوان، ادامه داد:اقتصاد مقاومتی، حقوق شهروندی، ایثار و شهادت، نماز و معنویت،حجاب و عفاف، آب و محیط زیست و خانواده و سبک زندگی بخش های موضوعی این جشنواره است.

وی با بیان اینکه آثار رسیده در بخش های موضوعی جداگانه بررسی می شود، ادامه داد: از رسانه ای که بیشترین آثار را در هر یک از موضوعات فوق داشته باشد، تجلیل خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: در این بخش رسانه ها می توانند همه آثار منتشر شده در موضوعات فوق را به صورت چاپی به دبیرخانه ارسال کنند.

معاون فرهنگی و قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به ضوابط و مقررات شرکت در این جشنواره، ادامه داد:آثاری در جشنواره شرکت داده می شوند که در فاصله زمانی اول تیر ماه ٩٤ تا پایان خرداد ماه ٩٥ در یکی از رسانه های استانی و ضمایم استانی روزنامه های سراسری و خبرگزاری های استان زنجان که دفتر نمایندگی فعال دارند، منتشر شده باشد.

قاسمی خاطرنشان کرد: آثاری پذیرفته می شود که نام صاحب اثر در صفحه منتشره قید شده باشد و مطالب با امضای مستعار پذیرفته نمی شود.

وی با بیان اینکه افرادی که آثار آنها با کد ثبت می شود باید کد آنها به تایید شخص مدیر مسئول رسانه رسیده باشد، اظهار داشت: نمایندگی های نشریات سراسری و خبرگزاری ها به منزله مدیرمسئول رسانه شناخته نمیشوند و آثار باید توسط مدیرمسئول در مرکز تایید شود.

معاون فرهنگی و قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مطالب مربوط به رسانه های فاقد مجوز و همچنین بولتن های داخلی امکان شرکت در جشنواره را ندارند، ادامه داد:حضور شرکت کنندگان در همه بخش ها با حداکثر ٣ اثر بلا مانع است.

قاسمی ادامه داد: در صورت ارسال آثار بیشتر دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را به صورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف می کند.

وی با بیان اینکه مطالب غیر محلی از دور رقابت حذف خواهند شد، افزود: رسیدگی به آثار یک مرحله ای و توسط هیات داوران جشنواره "محمد مهدی فرقانی" ، "فریدون صدیقی" و "لیلا رستگار" انجام می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه هیات داوران امکان ارسال اثر به جشنواره را ندارند، گفت: قاعده داوری بدین ترتیب خواهد بود که برای رد یا تایید هر اثر، نظر نصف + یک رای هیات داوران تعیین کننده خواهد بود.

معاون فرهنگی و قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تعداد اعضای شرکت کنندگان در بخش های مختلف جشنواره، رتبه بندی می شود، ادامه داد: بالای ١٥ نفر شرکت کننده نفرات اول، دوم وسوم انتخاب خواهد شد.

قاسمی افزود: ما بین ١٠تا ١٥ نفر شرکت کننده،نفرات اول و دوم و بین ٥ تا ١٠نفر شرکت کننده فقط یک نفر انتخاب می شود و تعداد آثار کمتر از مقدار تعیین شده در بخش های دیگر ادغام یا حذف می شود.

وی با اشاره به جوایز این جشنواره، گفت: در بخش آزاد،نفر اول در هر رشته، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 7 میلیون ریال،نفر دوم در هر رشته،لوح تقدیر و مبلغ 5 میلیون ریال و نفرسوم در هر رشته، لوح تقدیر و مبلغ 3 میلیون ریال اهدا می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بخش های موضوعی جشنواره نیز از رسانه برتر تجلیل می شود.

معاون فرهنگی و قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بیان داشت: متقاضیان شرکت در جشنواره باید با مراجعه به سایت zanjan.pressfestival.ir آثار خود را تا تاریخ 25 تیر امسال بارگذاری کرده و همچنین بصورت چاپ شده به دبیرخانه ارسال کنند.

ارسال نظرات