اجرای طرح کاهش مصرف پلاستیک در اردبیل

دبیر انجمن دیده بان طبیعت سبز از آغاز طرح کاهش مصرف پلاستیک در اردبیل با عنوان "نه ممنون، من کیسه پلاستیکی نمی خواهم" خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۰۷۲۱
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

صادق پناهی دبیر انجمن دیده بان طبیعت سبز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از سرعین از آغاز طرح کاهش مصرف پلاستیک در اردبیل با عنوان "نه ممنون، من کیسه پلاستیکی نمی خواهم" خبر داد.
وی در این رابطه گفت: زمانی نه چندان دور پلاستیک جایی در جامعه ایرانی نداشت و حالا به دلیل قیمت ارزان چنان در تار و پود زندگیمان در هم تنیده شده است که می توان گفت در حال غرق شدن در پلاستیک هستیم.
پناهی افزود: کیسه های پارچه ای که در گذشته استفاده می شد بهترین راهکار برای مقابله با پلاستیک در وضعیت فعلی است که می توان گفت در حال احیا یک رفتار مفید و فراموش شده برای مقابله با یک عادت نادرست نو ظهور هستیم.
دبیر انجمن دیده بان طبیعت اردبیل تاکید کرد: پلاستیک رها شده در طبیعت پس از تجزیه خاک را آلوده می کند، شیرابه آن به آب های زیرزمینی نفوذ می کند، پس از سوزانده شدن باعث آلودگی هوا می شود، مرگ گونه های زیستی را رقم می زند و برای انسان به جهت خطر ایجاد سرطان مضر است و با در نظر گرفتن سهم آن در زباله تولیدی شهری یک مخاطره اساسی که باید با آن مقابله کرد.
پناهی خاطرنشان کرد: گام نخست این طرح با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اجرا می شود.
وی بیان کرد: اهمیت اجرای این طرح به حدی است که اگر در سال جاری بتوانیم فقط همین یک طرح را به سرانجام برسانیم دست به کار بزرگی زده ایم.
نگین دنیادیده دبیر کانون محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل نیز دراین رابطه گفت: به کارکنان و اساتید دانشگاه کیسه پارچه ای به همراه بروشور اهدا خواهد شد تا از این پس به جای استفاده از کیسه های نایلونی از آن استفاده کنند.
وی افزود: تا 21 تیرماه روز جهانی بدون نایلکس تلاش خواهیم کرد نسبت به آگاهی بخشی در این مورد اقدام کنیم تا در نهایت شاهد نهادینه شدن استفاده از کیسه های پارچه ای در مقابل کیسه های نایلونی مصرف باشیم.

ارسال نظرات