مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

بهره‌برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران تا پایان سال 96

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خبر داد: در صورت تأمین اعتبار، مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران اواخر سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۷۰۱۰۱۰
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،سردار عبدالله ملکی عصر امروز در جلسه کمیته عمرانی مرکز فرهنگی و یادمان های دفاع مقدس استان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم، از تشکیل شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان خبر داد و اظهار کرد: این شورا با تشکیل هفت کمیته در کنار هیأت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس کارهای مرکز فرهنگی دفاع مقدس را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سفر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان باغ موزه دفاع مقدس به مرکز فرهنگی دفاع مقدس تغییر یافت، افزود: در صورت تأمین اعتبار، مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران اواخر سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه در سال گذشته از 3 میلیارد بودجه ملی 450 میلیون تومان برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس دریافت شد، بیان کرد: از بودجه استانی هم بیش از 50 درصد به این پروژه بزرگ اختصاص داده شد.

این مسؤول تصریح کرد: بودجه شهرداری هم بیش از 50 درصد در بحث محوطه‌سازی فاو نمادین تخصیص یافت که این پروژه در نیمه دوم سال95 مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

ملکی با اشاره به اینکه فاز یک و دو مرکز فرهنگی دفاع مقدس دارای 24 پروژه است، گفت: این دو فاز عملیات والفجر هشت و مرکز اصلی مرکز فرهنگی (تانک فارما) و هفت تپه را شامل می‌شود، 14 پروژه به مرحله ساخت و اجرایی رسید.

وی با اعلام اینکه در این دو فاز، هشت پروژه دیگر در دست اقدام است که از 15 تا 80 درصد پیشرفت داشتیم، گفت: دو پروژه پل و پایه‌های بتنی لنج کنار رودخانه در دست مطالعه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ادامه داد: فاز سوم مرکز فرهنگی دفاع مقدس با عنوان مازندران در گذر تاریخ توسط شهرداری ساری در حال طراحی است.

این مسؤول با اشاره به اینکه هرچه داریم و نداریم از خدا و شهدا است، افزود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس فضایی است که ما بعد از گذشت 28 سال از دوران دفاع مقدس می‌خواهیم، ایثار و رشادت‌های فرزندان‌مان را در آن به نمایش بگذاریم.

ملکی با اشاره به وسعت پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران نسبت با استان‌های دیگر، یادآور شد: این مرکز، بزرگ و وسیع است و کار ساخت آن نیاز به زمان دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها