یادداشت/رسالت

رمز و راز مانايي جمهوري اسلامي

نوع، جنس و ماهيت حکومت مستقر در ايران چيست؟ اين سوالي است که فيلسوفان سياسي در اتاق ‌هاي فکر دانشگاه‌ ها، مؤسسات پژوهشي و علمي از خود مي‌پرسند.
کد خبر: ۸۷۰۱۱۸۷
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه «رسالت» در سرمقاله امروز خود با عنوان «رمز و راز مانايي جمهوري اسلامي» به قلم محمدكاظم انبارلويي نوشت: نوع، جنس و ماهيت حکومت مستقر در ايران چيست؟ اين سوالي است که فيلسوفان سياسي طي چهار دهه گذشته در اتاق ‌هاي فکر دانشگاه‌ ها، مؤسسات پژوهشي و علمي از خود مي‌پرسند. آنها در پرسش‌ هاي خود به طور طبيعي به دو واژه «جمهوري اسلامي» و «ولايت فقيه» مي ‌رسند. عناويني که امروز جدي‌ ترين رقيب گونه ‌هاي متفاوت دموکراسي ليبرال در غرب است. مجموعه توطئه ‌هايي که عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي چه از نوع سخت و چه از نوع نرم به کار گرفته شده اين نتيجه را مي‌دهد که در ايران نظامي مستقر است که در زمين، «مردم» و در آسمان، «فرشته ‌هاي الهي» نگاهبان آن هستند.

شايد اولين کسي که متوجه اين حقيقت شد، کارتر بود که با لشکرکشي به طبس تمام محاسبات سياسي و نظامي خود را بر باد رفته ديد. چون او همه محاسبات را کرده بود الّا «باد» را! شن‌ هاي بيابان ‌هاي طبس از خدا فرمان بردند و فيل ‌هاي آهنين آمريکا را در اين صحرا در هم کوبيدند.
آن روز که سيدالشهداي مظلوم انقلاب، شهيد آيت الله بهشتي به همراه 72 تن از ياران باوفاي امام (ره) را شهيد کردند و پيکر مطهر آنان را با بمب آلودند، همه فکر مي ‌کردند شمارش معکوس فروپاشي نظام آغاز شده است اما مردم بزرگوار ايران، پيکر عزيز آن بزرگوار و ديگر شهداي هفتم تير را به علامت وفاداري به نظام، به دوش کشيدند و حيات دوباره به آنان در صيانت از نظام مقدس جمهوري اسلامي بخشيدند. آن روز که پيکر خونين شهيد رجايي و باهنر را مردم از زير آوار کينه و خشم منافقين، در نخست‌ وزيري بيرون کشيدند، دشمن به فروپاشي نظام اميدوارتر شد و براي سقوط نظام، زمان تعيين کردند.
اما مردم پرشورتر از هميشه شانه به زير بار گرانسنگ صيانت از اقتدار جمهوري اسلامي دادند و مصمم‌تر از هميشه ايستادند. آن روز که استکبار جهاني با تحميل جنگ هشت ساله، مرزهاي جمهوري اسلامي و شهرها را با بمب و موشک شخم زدند، فکر مي ‌کردند مي ‌توانند خللي در قدرت جمهوري اسلامي پديد آورند. اما همگان ديدند سقف و کف اين نظام در دست خدا و مردم است. با هر ضربه مثل فولاد آبديده مي ‌شود.
دومين کسي که به اين حقيقت پي برد، گورباچف آخرين امپراتور شوروي سابق بود. او وقتي پاسخ خود را توسط شواردنادزه به نامه امام (ره) به تهران ‌فرستاد، متوجه لرزش دست و پاي وزير خارجه خود شد. شواردنادزه زير سقفي گفتگو مي ‌کرد که «ولي خدا» در قامت پيامبران با او سخن
مي ‌گفت. او خود را در برابر يک سياستمدار نمي ‌ديد. او خود را در برابر کسي مي ‌ديد که واسطه بين زمين و آسمان و وارث همه پيامبران الهي بود.
در همه اين سال ‌ها جهانيان شاهد بود ملت ايران از امدادهاي الهي
بهره‌ مند است. رهبران جهاني به ويژه آنان که از اولين روزهاي پيدايش نظام جمهوري اسلامي بر آن تيغ خصومت و دشمني کشيدند، مي ‌دانند اين نظام را نمي ‌توان با جنگ نرم و سخت از پاي درآورد. اما مي ‌توان آزار داد، حرکت آن را کند کرد و از نفوذ آن در درون و برون کاست.
امروز هر کس که کمترين بهره هوش سياسي داشته باشد، مي ‌داند که راهبرد آمريکا در مقابله با ايران «نفوذ در داخل» و «قطع نفوذ ايران در منطقه و جهان» است. شيوه ‌هاي نفوذ و جاسوسي و ضربه، امروز پيچيده ‌ترين
شکل خود را پيدا کرده است. امروز با فشار يک دکمه ميليون‌ ها صفحه اسرار کشور را مي ‌توان با کمترين هزينه به دشمن داد. امروز
مي ‌توان با تردستي عناصر وابسته به دشمن را در ستون فقرات اجرا، تقنين و قضا نشاند و به بهانه برجام 2 و 3 کمر به قطع نفوذ ايران در منطقه بست. سر و کله نفوذي ‌ها در دانشگاه و در پيکره اجرا که عمدتاً اهل فتنه هستند گاهي پيدا مي ‌شود. دستگاه ‌هاي امنيتي و انتظامي در اين باره وظيفه سختي دارند. گاهي ضربات کاهنده دشمن در سايه غفلت ما در پاسداري از ارزش‌ ها پديد مي‌ آيد.
مقام معظم رهبري در ديدار با هيئت وزيران فرمودند: «حقوق‌ هاي نجومي، هجوم به ارزش‌ هاست، بايد به صورت جدي پيگيري و نتيجه آن به اطلاع مردم رسانده شود.» چرا موضوع حقوق ‌هاي نجومي، هجوم به ارزش‌ هاست؟!
اصل سوم قانون اساسي، دولت جمهوري اسلامي را موظف به رفع
تبعيض ‌ها مي ‌داند. پرداخت‌ حقوق ‌هاي چندصد ميليوني مصداق بارز تبعيض نارواست. رئيس جمهور مطابق اصل 121 قانون اساسي سوگند ياد مي ‌کند، خود را وقف مردم، اعتلاي کشور، پشتيباني از حق و گسترش عدالت کند. پرداخت حقوق‌هاي نجومي با «عدالت» سازگار نيست. اين مهم در حقيقت اصلي ‌ترين ارزش ‌هاي انقلاب يعني مقابله با تبعيض ‌هاي ناروا و گسترش عدالت را هدف قرار داده است.خوشبختانه همان طور که رهبر انقلاب فرمودند؛ «اکثر مديران دستگاه ‌هاي دولتي، انسان ‌هاي پاکدست هستند.» هم اينان در تمامي ادوار دولت‌هاي پيشين و کنوني، استقرار و اقتدار دولت جمهوري اسلامي را در برابر قدرت ‌هاي جهاني نمايندگي مي‌ کردند و مي ‌کنند.امروز سالروز ضربت خوردن رهبر معظم انقلاب اسلامي در محراب مسجد ابوذر در سال 60 است. او را همانند جدش در مسجد هدف قرار دادند. منافقين پس از اعلام جنگ مسلحانه عليه جمهوري اسلامي و شليک گلوله و حمله به مردم در خيابان ‌ها که از 30 خرداد شروع شد، پنج روز بعد اولين ترور خود را عملياتي کردند. اينکه آيت الله العظمي خامنه‌ اي اولين کسي بود که مورد هدف قرار دادند، سطح هوشياري و محاسبات آنها را نشان مي‌ داد.
اما محاسبات خداوند، بالاتر از همه حساب و کتاب ‌هاي منافقانه آنان بود. امروز پس از گذشت 35 سال از آن حادثه شوم با آنکه جسم نازنين آقاي ما را با بمب، زخمي کردند و دست يداللهي او را آسيب زدند، خداوند در پناه خود، او را حفظ کرد و پس از امام پرچم جمهوري اسلامي ايران را به دست پر قدرت او داد. هم اوست که جمهوري اسلامي ايران را به مدد رأي ملت و ياري فرشتگان الهي هر روز پرقدرت‌ تر از روزهاي ديگر در نگاه جهانيان حفظ کرده است. بدون شک همگان مي‌ دانند استمرار صيانت از نظام اجراي احکام نوراني قرآن، صيانت از ارزش‌هاي الهي است. هجوم به ارزش‌ ها را با امر به معروف و نهي از منکر مي ‌توان متوقف کرد.
لذا بايد اميد به جامعه داد و با تدبير، امور را پيش برد و دولت را
در اين باره کمک کرد.


ارسال نظرات