خبرهای داغ:
شهردار تبریز:

تاکیدات امیرالمومنان(ع)، منشور خدمتگزاری و گره گشاست

خبرگزاری بسیج: شهردار تبریز در شورای مدیران شهرداری این کلان شهر، با تسلیت سالروز شهادت علی‌(ع)، تاکیدات ایشان را منشوری گره‌گشا عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۰۱۲۳۶
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی با بیان این مطلب اظهار داشت: بحث مسئولیت از حیث مقررات خدمتی و مبانی دینی، حساس و پیچیده است و حکومت ما چون بر مبنای مفاهیم دینی استوار شده از این رو تعالیم و حکمت‌های امیرالمومنان(ع) منشور ارزشمند مدیریت و خدمتگزاری است.

وی با اشاره به این‌که متاسفانه برخی دیدگاه‌ها، عنوان می‌کنند که مدیریت شهرداری باید بر اساس استبداد و تک‌رایی باشد، افزود: این دیدگاه نشانه وجود یک انحراف قدیمی و تاسف‌بار در بحث مدیریت است؛ مصمم به اصلاح این دیدگاه و بهبود رفتار مدیریتی در مجموعه شهرداری تبریز هستیم و معتقدیم که درایت و اقتدار مدیریتی، هیچ‌ تعارضی با گشاده‌رویی، مودتو تکریم ارباب‌رجوع ندارد.

نجفی با بیان این‌که اصلاح ساختار شهرداری، نیاز مبرم به سالم‌سازی محیط اداری دارد، گفت: هر یک از معاونان، مدیران و شهرداران مناطق باید وظایف تخصصی خود را در راستای سالم‌سازی محیط اداری و از بین بردن زمینه‌های تخلف، پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: بخش‌های حراست و بازرسی شهرداری تبریز، باید با اجرای پیشگیری‌ها و جمع‌بندی‌های لازم، زمینه فعالیت روان و بی‌دغدغه مدیران سایر بخش‌ها را فراهم کنند.

نجفی با اشاره به رویکرد عمرانی شهرداری در سه سال اخیر گفت: اقدامات عمرانی شهرداری تبریز قابل‌قیاس با گذشته نیست؛ در دو سال گذشته، برنامه‌های شهرداری تبریز با تزریق اعتبار 2800 میلیارد تومان به توسعه و عمران شهری، زمینه‌های تحول آشکار در سیمای شهر و رفع گره‌های ترافیکی را فراهم کرده است.

شهردار تبریز ادامه داد: به تجربه ثابت شده که برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر، بدون نقش‌آفرینی شهرداری کامل نیست، بنابراین مدیران شهرداری باید با خودباوری، ایمان و اراده، بدون کم‌ترین سستی و بی‌انگیزگی عمل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر این‌که آرمان اقتصاد مقاومتی، باید در عموم برنامه‌های شهری، بارز باشد، گفت: اقدامات شهرداری تبریز به خصوص در مناطق کم‌برخوردار شهر، در مسیر توزیع متناسب و عادلانه زیرساخت‌های شهری تدوین شده و در ماه‌های گذشته، به خصوص در غرب تبریز،به نتایج ارزشمندی رسیده است.

نجفی یادآور شد: حجم چشمگیر طرح‌های عمران شهری، فرصت مهمی است که باید از طریق بهینه‌سازی مصالح، مدیریت هزینه و تعیین زمان‌بندی‌های لازم، صرف توسعه شهر شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها