حقیقت اعطای نشان های دولتی

مرزهای دروغگویی کجاست؟

اسحاق جهانگیری در تازه ترین اظهار نظر به جای عذرخواهی از مردم و تلاش برای بازگرداندن مبالغ یغما رفته توسط مدیران بالا دستی دولتش، دوباره توپ را به زمین دولت قبل انداخته است!
کد خبر: ۸۷۰۱۶۵۱
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج،دولتی ها که در سه سال گذشته فریاد خزانه خالی است سر می دادند اما این روزها رسوای فیش های حقوقی نجومی شده اند، به جای پاسخ‌گویی تلاش می کنند با حمله به دولت قبل افکار عمومی را منحرف کنند.

جلودار این حرکت اسحاق جهانگیری است که توپخانه اتهام پراکنی اش در سه سال گذشته همواره روشن بوده و هر ماه آمار جدیدی از اختلاس رو  کرده و هر بار برای چند روز خوراکی برای مطبوعات سمپات دولت فراهم می کرده ولی هنوز موفق نشده است که حتی پرونده ای را در قوه قضاییه بابت ادعاهایش بگشاید، در تازه ترین اظهار نظر به جای عذرخواهی از مردم و تلاش برای بازگرداندن مبالغ یغما رفته توسط مدیران بالا دستی دولتش، دوباره توپ را به زمین دولت قبل انداخته و گفته: منشا حقوق های نجومی این دولت "پرداخت تعدادی سکه در قالب نشان های خدمت و لیاقت به صورت غیر قانونی و مخفیانه در دولت قبل" بوده است. 

این حجم از بُله پنداری مخاطب و نیز  پرروئی و فریبکاری امثال جهانگیری واقعا شرم آور است.

این در حالی است که روال اعطای نشان های حکومتی بدین صورت بود که در سال 1373 قانون برای نشان‌های تخصصی و عمومی درجه یک، 100سکه بهار آزادی، نشان‌های تخصصی و عمومی درجه دو، 50 سکه بهار آزادی و نشان‌های تخصصی و عمومی درجه سه 30 سکه بهار آزادی در نظر گرفت. هفت سال بعد برای دومین بار این آئین‌نامه دستخوش تغییرات شد و برای این نشان‌ها به‌ترتیب 50 سکه بهار آزادی، 30 سکه و 20 سکه در نظر گرفتند. در آخرین تجدید نظر، میزان جوایز مجددا تغییر کرد و برای نشان عالی «استقلال» و «آزادی» 200 سکه بهار آزادی، نشان‌های تخصصی و عمومی درجه یک 100 سکه بهار آزادی، نشان‌های تخصصی و عمومی درجه دو 75 سکه بهار آزادی و برای نشان‌های تخصصی و عمومی درجه سه 50 سکه بهار آزادی در نظر گرفته شد. در دولت نهم و دهم اکثر این مدال ها به خانواده شهدا و چهره های فرهنگی و علمی اهدا شد و در پایان هشت سال فعالیت دولت،  یه برخی از اعضای کابینه نیز این مدالها اهدا شد. 

هم در انتهای دولت خاتمی و هم در انتهای دولت احمدی نژاد مصادیق اعطای این نشان ها با انتقاداتی در رسانه های اصولگرا و اصلاحطلب همراه بود و سر و صدای زیادی به پا شد و اعطای نشان ها نه غیرقانونی بوده و نه مخفیانه اما اینکه معاون رییس جمهور با همراهی رسانه های دولتی همچون همیشه سعی در انحراف افکار عمومی دارد را چه می توان گفت؟ 

برای دیدن جدول اسامی کسانی که در دولت خاتمی و احمدی نژاد مدال گرفته اند، به این اینجا مراجعه کنید

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۲۱:۰۱ - ۰۷ تير ۱۳۹۵
کی روباه بی حیله و حقه می شود آیا راستی و صداقت از ..... انتظار دارید ابدا؟؟؟