رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

نگاه تعهد گرانه به سبک زندگی ایرانی اسلامی بر طرف کننده معضلات اجتماعی است

سبک زندگی ایرانی – اسلامی یکی از موضوعات مهم ومشترک همه جشنواره های فرهنگی هنری بسیج هنرمندان است.
کد خبر: ۸۷۰۱۹۴۲
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عظیم دشتی در جلسه اعضای شورای مرکزی انجمن نمایش بسیج استان اظهار داشت : سبک زندگی ایرانی – اسلامی یکی از موضوعات مهم ومشترک همه جشنواره های فرهنگی هنری بسیج هنرمندان است.

وی افزود : دوری جستن از سبک زندگی ایرانی – اسلامی وجایگزین کردن سبک زندگی غربی به جای سبک اصیل زندگی ایرانی – اسلامی بسیاری از معضلات اجتماعی را بوجود آورده است وراه علاج آن بازگشت به اصل وسنت های اصیل ایرانی و.اسلامی است .

دشتی گفت : متاسفانه تلاش های انجام شده دستگاههای مختلف فرهنگی واجتماعی در امر تحقق سبک زندگی ایرانی – اسلامی کافی نبوده است وباید بیشتر از این کار کرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان با اشاره به صرمایه گذاریهای کلان غرب برای ترویج فرهنگ خود در سایر جوامع افزود : در مقایسه با سرمایه گذاریهای جوامع غربی برای تحمیل سبک وشیوه زندگی خود برای سایر ملتهای جهان باید اذعان کرد که سرمایه گذاری ما در ترویج فرهنگ اصیل خود در حد خیلی پایین است.

رئیس ستاد برگزاری دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان در ادامه افزود یکی از ایرادهای مهم و اساسی در عرصه نمایش استفاده از متون خارجی یا بهتر بگویم متون غربی است که عموماً این متون ها با فرهنگ وسبک زندگی ما در تضاد است و حمایت از متون های خارجی در واقع همگامی وهمراهی با سیاستگذاران غربی برای تقویت فرهنگ آنهاست.

دشتی تصریح کرد برای استفاده بهینه و ارزشمدار از هنر نمایش باید رویکردها در این عرصه تغییر پیدا کند و سیاست گذاری بسیج در جشنواره امسال تولید وتقویت متون داخلی و بومی است بطوریکه هیچ گونه متون خارجی در جشنواره دوازدهم پذیرفته نخواهد شد و تلاش خواهیم کرد که نویسندگان متعهد را برای تولید متون داخلی که بار فرهنگ وارزشهای ما سازگار باشد مورد حمایت قرار دهیم حتی اگر تعداد شرکت کنندگان در جشنواره خیلی اند ک هم باشد برای ما مسئله ای نیست.

وی افزود : متاسفانه یکی از سیاستهای غلط متداول در جشنواره توجه به کمیت است و این مسئله باعث می شود آثارتکراری و غیر قابل بهره برداری از دل جشنواره های بیرون بیاید ولی ما در جشنواره های امسال به کمیت واینکه تعداد آثار ارایه شده چند مورد با شد کاری نداریم بلکه تما م هم وغم ما این است که در این جشنواره ها چند تا آثار فاخر وجدید تولید بشود .

رئیس سازمان بسیج هنرمندان در بخش پایانی سخنان خود گفت : دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج در سه بخش صحنه ای , خیابانی و نمایشنامه نویسی برگزار می شود و هنرمندان رشته تئاتر تا دهم تیرماه فرصت دارند ایده و طرح خود را به دبیرخانه جشنواره ارایه نمایند.

ارسال نظرات