یک کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با «بسیج»:

نباید اجازه داد مدل برجام در موضوعات دیگر تحمیل شود

رزقی گفت: هدف از تشکیل داعش، زمینگیرکردن ایران بود اما در شرایط فعلی داعش زمینگیر شده است، لذا غربی ها تلاش دارند تا به هر نحوی از جمله قطع کمک های مالی ایران به جبهه مقاومت مانع از نابودی داعش شوند.
کد خبر: ۸۷۰۲۰۸۳
|
۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
جهان رزقی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به بیانیه اخیر کارگروه اقدام مالی FATF   مبنی بر ضرورت اعمال نظارت های گسترده بر سیستم بانکی کشورمان گفت: مهمترین بخش تحریم هایی که در قضیه هسته ای به کشور تحمیل شده مربوط به سیستم بانکی است و امروز نیز آمریکایی ها تلاش دارند تا مانع از لغو تحریم در این حوزه شوند و سعی می کنند با بهانه های متعدد از جمله حمایت از تروریسم این مساله را به تاخیر اندازند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه پیش شرط هایی که FATF درباره نظارت بر سیستم بانکی کشور گذاشته عملا بسترسازی اجرای برجام منطقه ای است، گفت: همان طور که اخیرا مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار دادند هدف از تشکیل داعش، زمینگیرکردن ایران بود اما در شرایط فعلی داعش زمینگیر شده است، لذا غربی ها تلاش دارند تا به هر نحوی از جمله قطع کمک های مالی ایران به جبهه مقاومت مانع از نابودی داعش شوند.

رزقی با بیان اینکه نباید اجازه داد مدل برجام به حوزه های دیگر همچون بانک ها تحمیل شود، خاطرنشان کرد: هنوز از منافع برجام چیزی نصیب ایران نشده است که قرار باشد برجام بانکی هم اجرایی شود.
ارسال نظرات