نباید از اهمیت اراده و ایمان در رسیدن به توفیقات بزرگ غافل بود

رئیس ستاد اقامه نماز هرمزگان گفت: نقش ایمان، اراده و اعتقاد در رسیدن به پیروزی را هرگز نباید دست‌کم گرفت.
کد خبر: ۸۷۰۲۷۳۰
|
۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد حسن فروزان‌نژاد ظهر امروز در جمع روزه‌داران بندرعباس اظهار کرد: نماز ریشه و اساس دین و مظهر و جلوه اسلام است و باید در همه برنامه‌های دینی نماز به طور ویژه و به شکل جماعت که نشانه‌ای از صفوف مستحکم ملت مسلمان است، برگزار شود.

وی با اشاره به تاثیر نماز در زندگی و احوالات اجتماعی انسان و نقش اصلاح‌گرانه آن در زندگی، خاطرنشان کرد: جدی گرفتن نماز اول وقت نه تنها موجب ارزشمندی انجام این فریضه الهی می‌شود بلکه برکت و رحمت الهی را به سوی انسان سرازیر می‌کند و باعث رشد اخلاق و معنویت در وجود انسان می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان هرمزگان ادامه داد: شب‌های قدر فرصت بسیار مبارکی برای اقامه نماز و پرداختن به شعائر دینی است و با توجه به اهمیت آخرین شب از لیالی قدر، تلاش همه جامعه باید بهره‌مند شدن از فیوضات ارزنده این شب عزیز باشد.

فروزان‌نژاد خاطرنشان کرد: نماز ایمان و اراده آدمی را برای رسیدن به قله‌های پیشرفت و تعالی تقویت می‌کند و عزم انسان را برای انجام کارهای بزرگ جزم می‌سازد و بنابراین نباید از نقش اراده و ایمان در وجود آدمی برای رسیدن به موفقیت غافل بود.

وی گفت: نگاهی به مجاهدت‌های خالصانه شهدای انقلاب اسلامی و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نشان‌گر اهمیت نماز به عنوان یک عامل استواربخش در روحیه و وجود آدمی است که منشا پیروزی‌های بزرگ شده است.

امام جمعه موقت بندرعباس اضافه کرد: گرامیداشت نماز و توجه به آن همواره یکی از سرفصل‌های زندگی و حیات پرافتخار رسول خدا و ائمه معصومین (ع) است و توجه به نماز در زندگی انسان باعث دوری از گناهان و راه رسیدن به رضای الهی است.

 

ارسال نظرات