معاون عقیدتی سیاسی سپاه استان:

امام علی (ع) محبوب ترین خلق به خدا و رسول بود

حجت الاسلام حمید محمدی در جلسه اخلاق کارکنان سپاه ناحیه اردل، گفت: حضرت علی علیه السلام محبوب ترین خلق به خدای تعالی و رسول خدا بود.
کد خبر: ۸۷۰۳۰۵۳
|
۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه اخلاق با حضور کارکنان رسمی و وظیفه سپاه اردل در نماز خانه این ناحیه برگزار شد.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه حضرت قمربنی هاشم (علیه السلام) در این جلسه بیان داشت: امام رضا (علیه السلام) می فرمایند" هرکس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل این است که در ماههای دیگرتمام قرآن را بخواند.

حجت الاسلام حمید محمدی گفت: ماه رمضان ماه خدای عزوجل می باشد، و آن ماهی است که خداوند کارهای نیک را در آن دو چندان می کند و بدی ها را درآن محو می سازد، ماه مبارک و ماه انابه و بازگشت، و ماه توبه و ماه آمرزش و ماه آزادی از آتش دوزخ، و کامیاب شدن به بهشت است.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام)با اشاره به روایتی از امام هشتم (علیه السلام) بیان داشت: نیکی ها در ماه رمضان پذیرفته، و بدیها در آن آمرزیده است، کسی که در ماه رمضان آیه ای از کتاب خداوند بخواند همانند کسی است که در ماه های دیگر قرآن را ختم کرده و کسی که در این ماه در روی برادر ایمانی خود بخندد در روز قیامت او را دیدار نکند جز آنکه در روی او بخندد و به بهشت مژده اش دهد، و کسی که در این ماه به مؤمنی کمک می کند، خدای تعالی در هنگام عبور برصراط کمکش کند در آن روزی که گامها بلغزد، و کسی که خشمش را در این ماه نگهدارد خداوند خشمش را در روز قیامت از او باز دارد.

محمدی در وصف فضایل امام علی (علیه السلام) عنوان کرد: اگر درختان قلم، و دریاها مرکب، و جن حسابگر و انس نویسنده شوند، نمی توانند فضایل علی بن ابی طالب را شمارش نمایند.

وی دیگر فضایل امام علی (علیه السلام) را اینگونه وصف کرد: او محبوب ترین خلق به خدای تعالی و رسول خدا بود. او صاحب درب به مسجد بود آنجا که برای او گشوده شد، و دیگر دربهای مسجد بسته شد. او صاحب پرچم اسلام در روز خیبر بود، او برادر رسول خدا بود هنگامی که میان مسلمانان عقد برادری خواند، او تابع بسیار محترمی نسبت به پیامبر بود، او همسر فاطمه سیده زنان عالمیان و سیده زنان بهشت بود. او کسی بود که ابوبکر و عمر حکمشان نافذ نبود، مگراین که از او بپرسند اگر او تأیید می کرد آنان انفاذ می کردند و آنچه را که او صلاح نمی دانست آنان رد می کردند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام گفت: یا علی ، اگر بیم آن را نداشتم که مسلمانان درباره تو آن کنند که مسیحی ها درباره حضرت عیسی نمودند، درباره تو چیزی می گفتم که به هرجا گذر کنی از خاک کف پایت تبرک جویند.

ارسال نظرات