عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

وزیر نفت ادعای توجیه اقتصادی نفت 7 دلاری را توضیح دهد

غلامرضا شرفی گفت: با توجه به اینکه قیمت نفت در بودجه بالاتر از این میزان ارائه شده است چگونه وزیر نفت می تواند ادعا کند که نفت 7 دلاری توجیه اقتصادی دارد؟! دلایل کافی برای تثبیت ادعای خود را ارائه دهد.
کد خبر: ۸۷۰۳۲۰۹
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان و عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه آقای زنگنه نفت 7 دلاری را داری توجیه اقتصادی دانستند اظهار داشت: با توجه به اینکه قیمت نفت در بودجه بالاتر از این میزان ارائه شده است چگونه وزیر نفت می تواند ادعا کند که نفت 7 دلاری توجیه اقتصادی دارد؟!

وی با بیان اینکه آقای زنگنه دلایل کارشناسی برای توجیه اقتصادی نفت 7 دلاری ارائه دهند افزود: باید آقای زنگنه و هر وزیر دیگری که ادعاهایی کرده است دلایل کافی برای تثبیت ادعای خود را ارائه دهند.

شرفی بیان داشت: از آنجایی که نمایندگان ناظران می باشند نه توجیه کنندگان وزرا لذا باید وزرای مربوطه توجیهات و ادله خود را تومان ارائه دهند، شاید تصور شود برخی قراردادها در یک مقطع خاص با یک مبلغ توجیه اقتصادی داشته باشد .

وی در خاتمه افزود: همان طور که نفت ارزش والایی دارد و برای اینکه بتواند توجیه اقتصادی داشته باشد باید تبعیتی از الگوهای جهانی داشته باشد و در بازار جهانی نفت 7 دلاری هیچگونه جایگاهی ندارد وقتی برای جهان توجیه اقتصادی ندارد بالطبع برای سایر کشورها اعم از کشورمان توجیه نخواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار