عضو هیات علمی دانشگاههای اردبیل:

امروزه هزاران سایت و کانال ضد دینی در فضای مجازی فعال هستند

امروزه هزاران سایت و کانال ضد دینی و فرقه های ضاله در فضاها فعال اند و به تباهی و فساد باورها و ارزش های دینی جوانان و نوجوانان می پردازند.
کد خبر: ۸۷۰۳۳۲۶
|
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸

"داود عبدالهی"دکترای بررسی مسائل اجتماعی از دانشگاه اصفهان و عضو هیئت علمی دانشگاههای اردبیل در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری بسیج از اصلاندوز با اشاره به اینکه تربیت دینی از جمله مباحث بسیار مهمی است که کم و کیف آن در رسانه ملی نیاز به تحلیل مفصلی دارد اظهار کرد:مباحث دینی از عرصه هایی است که متاسفانه مدتهاست غیبت آن را در فضای مجازی احساس می کنیم.

وی افزود:امروزه بازار مکاره ادیان و مذاهب ساختگی همچنین عرفان های کاذب در گستره رسانه هایی چون اینترنت و شبکه اجتماعی آن بشدت داغ است و هر روز بر رشد قارچ گونه آنها نیز افزوده می شود ما همانند سایر حوزه های فرهنگی دیگر یا به عرصه اسیب های دینی ورود نکرده ایم و یا در خوشبینانه ترین حالت خوب ورود نکرده ایم امروزه هزاران سایت و کانال ضد دینی و فرقه های ضاله در این فضاها فعال اند و به تباهی و فساد باورها و ارزش های دینی جوانان و نوجوانان می پردازند.

عبدالهی می گوید:این فضاها با ارائه تصویری از مذاهب و ادیان ساختگی خود به بهترین وجه ممکن و البته متناسب با سلایق مخاطبین، ابتدا با زیر سوال بردن مبانی و اصول اعتقادی دینی، انها را به سمت اهداف از پیش طراحی شده خود هدایت می کنند کشاندن نسل نوجوان و جوان به ورطه تردید و قرار دادن انها در وادی بی هویتی دینی زمینه را برای پذیرش راحت و بی دردسر مذاهب و فرقه های کاذب و سست کردن اصول اولیه دینی شان و در نتیجه گمراه کردن شان فراهم می سازد.

عضو هیات علمی دانشگاه گفت:غیبت یا حضور کمرنگ دست اندرکاران عرصه دین و عالمان و متخصصین این حوزه در فضای رسانه مجازی و وجود مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری به این ورود تاخیری دامن زده است. متاسفانه دین در رسانه های مجازی متولی مشخصی ندارد و شاید دین از حوزه هایی است که آماج بیشترین حملات تخریبی سایت ها و کانالهای ضد دینی قرار دارد این سایت ها و فضاهای ضد دینی به تحریف و تخریب نظام ارزشی و ساخت اعتقادی کاربران اقدام می کنند.

وی افزود:پرواضح است راه اندازی سایت های پاسخ به شبهات دینی در سطح شهر (مانند مدارس و مساجد ) حتی شبکه های مجازی می تواند از دامنه این تخریب و تحلیل دین بکاهد حوزه های علمیه و علمای محترم دینی باید با تجهیز خود به جدیدترین مهارت های فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین با اشراف و احاطه کامل به نوع آسیب های دینی در گستره رسانه های مزبور پا به این عرصه بگذارند تنها با این اقدامات است که می توان از "چوب حراج زدن به باورهای دینی " توسط برخی از این کانال ها و شبکه های مجازی ضد دینی همت گمارد و به تبع آن به سالم سازی آن کمک کرد .

ارسال نظرات