مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان:

کتابخانه‌های عمومی کردستان از شهرداری‌ها 700 میلیون تومان طلب دارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: سهم کتابخانه‌های عمومی این استان از نیم درصد کل درآمد شهرداری‌ها یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان است که 700 میلیون تومان آن هنوز پرداخت نشده است.
کد خبر: ۸۷۰۳۳۵۹
|
۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اسماعیل احمدی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: برای جبران وضعیت زیرساخت‌های روستایی در استان که در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد بحث ایجاد کتابخانه‌های روستایی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این مهم در برخی روستاهای استان وضعیت مناسبی داریم، خاطرنشان کرد: در برخی روستاها با وجود اینکه تقاضا هست، متاسفانه نبود فضا و مکان مانع انجام کار شده که امیدواریم در این راستا تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، وضعیت کتابخوانی در استان را با توجه به سابقه فرهنگی کردستان مطلوب ارزیابی کرد و گفت: غربتی که حوزه کتاب و کتابخوانی در برخی از استان‌ها وجود دارد در این استان دیده نمی‌شود و با تکمیل پروژه‌های در دست اجرا این وضعیت شرایط بهتری را به خود خواهد گرفت.

احمدی با اشاره به وجود 80 باب کتابخانه نهادی و مشارکتی در این استان گفت: 800 هزار کتاب در این کتابخانه‌ها وجود دارد و 30 هزار نفر از جمعیت استان از کتابخانه‌ها عمومی سرویس می‌گیرند.

وی با بیان اینکه کردستان در زمینه سرانه مطالعه رتبه سیزدهم را در کشور دارد، گفت: تشکیل مجمع خیرین کتاب و کتابخوانی در استان تشکیل شده و جشنواره‌ای نیز از سوی این مجمع در مرداد ماه امسال برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در ادامه به سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی استان از کل درآمدهای شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: بر اساس اطلاعات موجود تا پایان سال 93 شهرداری‌های استان کردستان باید یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان به اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان پرداخت می‌کردند که 500 میلیون تومان از این میزان را پرداخت و در حال حاضر 700 میلیون تومان بدهکار این نهاد هستند.

احمدی با بیان اینکه پرداخت به موقع این اعتبار نقش مهمی در رفع مشکلات کتابخانه‌های عمومی در استان دارد گفت: شهرداری سنندج به عنوان بزرگترین شهرداری سطح استان 453 میلیون تومان به کتابخانه‌های عمومی بدهکار است.

وی در ادامه به پیشرفت فیزیکی 2 درصدی پروژه ساخت کتابخانه مرکزی سنندج و پیشرفت 22 درصدی کتابخانه در نایسر اظهار کرد: اعتبار اختصاص یافته به پروژه نایسر 3 میلیارد تومان و برای احداث کتابخانه مرکزی شهر سنندج 20 میلیارد تومان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان خواستار اختصاص اعتبار به بحث ترویج مطالعه در استان از محل منابع بومی استان شد و گفت: در صورت تخصیص اعتبار برای خرید کتاب در استان آمادگی تشکیل کارگروهی برای خرید کتاب را داریم.

ارسال نظرات