منوچهر متکی:

شکل‌گیری رگه‌های جدید از انتفاضه در غزه و فلسطین نوید برچیدن رژیم اسرائیل است

معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: شکل گیری رگه‌های جدید از انتفاضه در غزه و سرزمین فلسطین به زودی رژیمی که جنایات زیادی در تاریخ خود ثبت کرده، از بین خواهد رفت.
کد خبر: ۸۷۰۴۱۵۸
|
۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، منوچهر متکی روز جمعه در سخنرانی راهپیمایی روز قدس در سنندج اظهار کرد: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس و روز دفاع از آرمان های ملت فلسطین، مهمترین پیام بین المللی انقلاب اسلامی ایران و بینانگذار نظام جمهوری اسلامی (ره) بود.

وی اضافه کرد: امام راحل(ره) از همان آغاز مبارزات سیاسی خود از سال 1342 بر مساله دفاع از مردم مظلوم فلسطین تاکید داشتند و خواستار اتحاد و همبستگی ملت اسلام برای آزاد سازی قدس بودند.
وی اظهار کرد: سرانجام با پیروزی انقلاب اسلامی و نامگذاری آخرین جمعه رمضان به نام روز قدس این وحدت و همبستگی ملت اسلامی به مانند تیر رها شده از کمان جهان اسلام به سمت رژیم غیرقانونی و جنبش ناعادلانه صهیونیسم اثابت کرد.
متکی گفت: پس از سرنگونی رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی که در آن اقلیتی سفید پوست بر اکثریت سیاه پوست این کشور تسلط داشتند، نوبت به سرنگونی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و به قدرت رسیدن ساکنان اصلی فلسطین که شامل مسلمانان، مسیحیان و یهودیان اصیل این سرزمین است، رسیده است.
معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به تاریخ شکل گیری رژیم صهیونیستی با همکاری استکبار جهانی نیز افزود: در سال 1895 تئوری تشکیل رژیم صهیونیستی توسط یک نویسنده یهودی به عنوان یک جنبش سیاسی در جهان مطرح شد.
متکی اضافه کرد: پس از مطرح شدن این تئوری تمامی سازمان های یهودی در جهان ملزم به ارسال کمک های نقدی خود برای تشکیل رژیم صهیونیستی شدند حتی اگر ارسال این کمک ها مغایر با قوانین کشورهای تابعه باشد.
وی اظهار کرد: در قرن 19 با همکاری کشورهای استکباری و در یک معادله حساب شده، قلب اسلام قدس شریف را مورد هدف خود برای تشکیل رژیم صهیونیستی قرار دادند.
او با اشاره به فروپاشی امپراتوری عثمانی و تقسیم بندی کشورهای منطقه در بین قدرتهای استعماری آن زمان گفت: پس از این فروپاشی عراق و سوریه به عنوان مستعمره فرانسه تعیین شده و فلسطین و لبنان به دولت انگلیس واگذار شد.
متکی افزود: مجلس انگلیس در اعلامیه مشهور به بالفور پیشنهاد تشکیل دولت صهونیستی را در سرزمین فلسطین می دهد و در فاصله یک سال دولت انگلیس با تشکیل کشوری یهودی در فلسطین موافقت کرد.
وی اظهار کرد: دولت انگلیس برای فریب افکار عمومی جهانیان و کسب امتیاز از کشورهای عربی در هنگام به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی در مجمع سازمان ملل در سال 1948 رای ممتنع به این مصوبه داد، تا در مقابل کشورهای اسلامی و عربی قدرت چانه زنی داشته باشد.
متکی گفت: در طول این دوره نیز رژیم صهیونیستی از هر جنایتی علیه ملت فلسطین فروگذاری نکرد و فاجعه های صبرا و شتیلا و کشتارهای دسته جمعی مسلمانان را در کارنامه جنایات خود ثبت کرد.
وی در اضافه کرد: آنها به این نتیجه رسیدن با یک توطئه آمریکایی و با بهره مندی از دلارهای نفتی کشورهای منطقه ناامنی و درگیری های در جهان اسلام درست کنند تا کسی به مساله فلسطین توجه نکند.
وی اظهار کرد: از طرف دیگر رژیم صهیونیستی با انجام جنایات مختلف در غزه و لبنان با چالش های دیگر تغییر در افکار عمومی مردم جهان و طرفداران خود نیز مواجه شد.
معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مسلمانان جهان، جنگ نامتقارن و مقاومت جدید در جهان اسلام شکل گرفت و این رژیم با جوشش آزادگان و مردم انقلابی در کشورهای اسلامی روبرو شد.
وی با اشاره به شکل گیری رگه های جدید از انتفاضه در غزه و سرزمین فلسطین ابراز امیدواری کرد به زودی رژیمی که جنایات زیادی در تاریخ خود ثبت کرده، از بین خواهد رفت.

ارسال نظرات