معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان زنجان:

معاونت اجتماعي پل ارتباطي مستحكم بين پليس و جامعه است

مشاركت مردم براي همكاري تنگاتنگ با پليس نقش موثري در مهار و كاهش جرايم دارد.
کد خبر: ۸۷۰۴۵۸۱
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان زنجان گفت: توجه به نقش خانواده ها در نهادينه سازي ارزشها و هنجارهاي اجتماعي وتوجه به فرايند جامعه پذيري افراد مي تواند نقش تاثير گذاري در پيشگيري از جرايم داشته باشد.

سرهنگ جعفر كردلو افزود: آموزش همگاني موضوعي علمي وريشه اي است که در قرآن كريم نيز تاکيد شده ويک تکليف الهي ، ديني وشرعي است که مسئوليت و وظيفه تک تک افراد جامعه را سنگين تر مي کند.

اين مقام مسئول ابراز داشت: تحقيق ومطالعه علمي در شناسايي وکشف آسيبها وجرايم، تهيه مستند از آسيبها وناهنجاريها، رصد اخبار واطلاعات در سطح جامعه از زواياي مختلف، تجزيه وتحليل آمار ها،مصاحبه ونظر سنجي هاي مختلف با موضوعات ومسائل اجتماعي، فرهنگي و... از اقدامات وماموريتهاي معاونت اجتماعي در نيروي انتظامي است که بر اساس نياز جامعه وضرورتهاي موجود انجام مي گيرد.

معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان با اشاره به رويكرد جامعه محوري پليس گفت: بايد براي پيشگيري از بروز جرايم به سراغ علل و ريشه هاي بروز جرايم رفت كه معاونت اجتماعي با درك اين مهم اقدامات گسترده ايي براي جلب مشاركت هاي مردم به اجرا گذاشته است.

وي با تاكيد بر اينكه بايستي مطالبات مردم در كليه تصميم گيريها، طرحها و انجام ماموريت ها لحاظ گردد گفت :بايد از ظرفيت اقشار مختلف اجتماعي و سازمانها در توليد امنيت عمومي استفاده شود.

اين مقام انتظامي ،پيشگيري از بروز رفتارهاي مجرمانه،كاهش جرايم و افزايش رضايتمندي عمومي را از ديگر اهداف اجراي طرح هاي انتظامي برشمرد و از تعامل و همكاري بي دريغ مردم با پليس ، در راستاي انجام موفق مأموريت ها، تقدير كرد.

سرهنگ كردلو با تاكيد بر ضرورت مشاركت مردم در برقراري نظم و امنيت اجتماعي، افزود:در حوزه تعاملي پليس و مردم، نظم و امنيت مطلوب و پايدار بدون مشاركت جدي و مسئوليت پذيري آحاد جامعه ، محقق نخواهد شد.

وي در پايان تصريح كرد: معاونت اجتماعي به عنوان پل ارتباطي مستحکم بين پليس وجامعه مي تواند از تعامل وهمکاري متقابل با آحاد جامعه ودستگاههاي دولتي وغير دولتي و با مشارکت عمومي وهم انديشي وبهره گيري از خرد جمعي نقش اساسي در پيشگيري از جرائم داشته باشد.

ارسال نظرات