مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل:

مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان اردبیل تا دو سال دیگر به بهره برداری می رسد

ما برای تکمیل پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان اردبیل یک مصوبه جهادی و عملیاتی می‌خواهیم تا ظرف دو سال این پروژه را به سرانجام برسانیم.
کد خبر: ۸۷۰۴۸۲۹
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵

علی واحد مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در گفت وگو با خبرگزاری بسیج از اردبیل، با بیان اینکه استان اردبیل 35 هزار رزمنده،‌ 3 هزار و 400 شهید، 9 هزار جانباز و 705 آزاده دارد، افزود: این استان از استان‌های پیشتاز در دوران دفاع مقدس بوده است.

وی با اشاره به احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس گفت: ما برای تکمیل پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان اردبیل یک مصوبه جهادی و عملیاتی می‌خواهیم تا ظرف دو سال این پروژه را به سرانجام برسانیم.

واحد افزود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس در اردبیل در زمینی به مساحت سه هکتار در هشتم شهریورماه سال 90 شروع شده و با تخصیص اعتبار یک میلیارد تومان عملیات فنداسیون انجام شده است.

وی تصریح کرد:‌ این پروژه با زیربنای 6 هزار و 800 متر مربع در چهار طبقه اصلی در حال اجراست که شامل آمفی‌تئاتر یک‌هزار و 500 متر مربع، گالری آثار دائمی و موقت 2 هزار و 400 متر مربع، بخش اداری 800 متر مربع و انباری و سایر تأسیسات 2 هزار متر مربع است.

واحد اضافه کرد: استان اردبیل از لحاظ احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس از دیگر استان‌ها عقب مانده و ضرورت دارد با راه‌اندازی این مرکز یک وضعیت منسجمی را به آثار برجای مانده دوران دفاع مقدس، شهدا، ایثارگران و رزمندگان در به نمایش گذاشتن این آثار بر جای مانده بدهیم.

واحد اظهار کرد: ‌با توجه به اینکه موسم توزیع اعتبارات است، پیشنهاد می‌کنیم از محل اعتبارات هر شهرستان 200 میلیون تومان و مرکز استان نیز 400 میلیون تومان اعتبار برای اجرای این پروژه کنار بگذارند تا شاهد فعال شدن این مجموعه ارزشمند باشیم.

ارسال نظرات