معاون سابق نظارت بانک مرکزی :

عزل مدیر بانک صادرات ربطی به بانک جهانی ندارد

معاون سابق نظارت بانک مرکزی اعلام کرد که انتشار فیش‌های حقوقی مدیران نظام بانکی مردم را خشمگین کرده و در حال حاضر برای التیام یافتن اذهان عمومی چند مدیر بانکی قربانی شدند.
کد خبر: ۸۷۰۴۹۶۲
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، به دنبال رونمایی از فیش‌های غیر متعارف مدیران ارشد نظارت بانکی تعدادی از آنها در روزهای اخیر عزل و جا به جا شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به مدیر عامل بانک رفاه کارگران، بانک قرض الحسنه مهر ایران، بانک ملت و بانک صادرات اشاره کرد.

حمیدرضا تهرانفر تاکید کرد که این بی‌آبرویی به صلاح نیست و افزود که یک انحرافی در قوانین بوده که سبب بروز چنین امری شده است.

وی، گفت که لازم نیست چند نفر قربانی این جریان شوند و تصریح کرد که در مورد تغییر مدیران نظام بانکی یک موجی به راه افتاده که در این هیاهو باید کسی کاری انجام دهد.

معاون سابق نظارت بانک مرکزی درباره احتمال شکایت یک مدیر برکنار شده نظام بانکی به بانک جهانی هم گفت که عزل و نصب مدیران داخلی به بانک جهانی مربوط نیست.

گفته می شود که مدیر عامل سابق بانک صادرات پیش از کناره گیری خود اظهار کرده بود که چنانچه از سمتش عزل شود نزد بانک جهانی شکایت خواهد کرد!

در همین راستا، تهرانفر گفت که  بانک جهانی به دنبال توسعه کشورها بوده و جایی نیست که به شکایت بانک‌ها رسیدگی کند. وی با بیان اینکه جا به جایی مدیران بانک‌ها یک تصمیم داخلی است به نسیم آنلاین، اذعان داشت که همانطور که یک مدیر منصوب می‌شود می‌توان آن را عزل کرد و به کسی ربطی ندارد. تهرانفر افزود: هر امری یک مسیر قانونی داشته بنابراین بانک جهانی در این راستا وجاهتی ندارد.

معاون سابق نظارت بانک مرکزی گفت اتفاقاً در راستای موضوع مطرح شده صندوق بین المللی پول ارتباط با بانک‌ها دارد و گفت که به احتمال زیاد مدیر مورد اشاره نظر دیگری داشته که به نحو دیگر بیان شده است.

ارسال نظرات